Mi történik, ha nem használnak teljesítménymérést chiptuningnál?

A teljesítménymérés jó dolog. Azonban sokan szeretik kihagyni chiptuning vagy egyéb motoroptimalizálás során. Ennek több oka is lehet, de a legjellemzőbb, hogy így akarnak munkát és költségeket megtakarítani, a teljesítménymérés ugyanis kimutatná, hogy valójában semmi haszna nem volt az általuk trehányul elvégzett tuningnak, vagy csak egyszerűen nem állnak rendelkezésre a szükséges eszközök.

A vevőnek lesz kellemetlen a végén

A teljesítménymérés elhagyása nem tűnik fel a vevőnek, ezt sokszor ki is használják. benne van a pakliban, hogy az autó ígyis hibátlanul működik, legalábbis az alsóbb fordulatszámokon. Azonban ilyenkor előfordulhat, hogy nagyobb fordulatszám esetében, mondjuk 3200 RPM felett az autó teljesítménye elkezd hullámozni. Ez a hullámzás nem feltétlenül agresszívan zavaró.

A naiv vevő visszaviszi az autót a szervizbe és jelzi a problémát, ahol ismét állítanak rajta egy keveset. Majd következik egy próbakör és ismét egy kis állítás, majd ez megy a végtelenségig vagy addig, amíg valamelyik fél meg nem unja az egészet. 

Ha nem akarod végtelen próbakörökkel tesztelgetni az autódat, akkor érdemes megnézned, hogyan csinálják teljesítményméréssel megtámogatva a chiptuningot az AET CHIPtuning szakemberei.

Utólag sincs minden veszve

Ha egy teljesítménymérő fékpaddal rendelkező szervizbe beviszed a korábban ezt az eszközt mellőző szervizben tuningolt autódat, akkor készülj fel, hogy nagy és feltehetően kellemetlen meglepetésekben lesz részed.

Beviszed ugye hozzájuk, ők lemérik és készítenek egy mérési lapot. Majd elvégzik a saját beállításaikat, majd ezt követően is készítenek egy mérési lapot. A két mérési eredmény összevetése az, ami igazán sokkoló tud lenni.

Az első feltehetően olyan hullámokat tartalmaz, aminek a lekövetésébe még a szem is belefárad. A hullámok azért vannak ott, mert a motor működése nem megfelelő. A programban van egy biztonsági szabályozó, ami a motor védelme érdekében beleszól a működésbe. Ha ügyesek a szervizesek és van teljesítménymérő fékpad, akkor javítják a hibát, és a második mérési lapon már egy jóval kellemesebb, hullámoktól mentes teljesítményvonalat láthatsz.

De hogyan csinálták?

Első körben letörlik az aktuális, hullámzó teljesítmény okozó szoftvert egy gyári frissítés segítségével. Ezt követően optimalizálják, majd előkerül a már sokat emlegetett teljesítménymérő fékpad és lemérik az autó teljesítményét. Ezt követően következik a finomhangolás, ami a mérés-beállítás folyamatok ismételgetését jelenti egészen az optimális (vagy éppen a kért) beállítások eléréséig.

Sehol egy próbakör, a vásárlónak nem kell kellemetlenül visszakullognia a szervizbe és félve jeleznie, hogy valami nem stimmel. Ugye, hogy mennyivel egyszerűbb és gördülékenyebb így?

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo