Hogyan válhat profi megosztóvá az Open Graph segítségével?

Ehhez először is tudni kell, mi az az Open Graph, és a közösségi média megosztásoknál hogyan lehet használni. A sima lájkvadászathoz képest ez már egy kifinomultabb módszer, ennek ismeretében világossá válik a Facebook-hirdetések lélektana, előre lehet tudni, mit fognak látni a látogatók a weboldalon. Ezt a témakört járjuk körbe ebben a cikkben, megmutatjuk, milyen beállításokat kell eszközölni a kívánt eredmények eléréséhez, és hogyan lehet ellenőrizni a megosztásokat.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ismerkedés az Open Graph protokollal

A Open Graph protokoll a honlapok forráskódjába illeszt be metacímkéket, amelyek mintegy térképként szolgálnak a Facebook tartalomfelismerő algoritmusának. A metacímkékből nyert információk segítenek a Facebook-posztok megjelenítésében. Ezt az elemet a HTML “head” szekciójába kell betenni és beparaméterezni.

Az Open Graph protokollnál léteznek kötelező és választható paraméterek. Az alap paraméterek közé soroljuk az og:title (oldalcím), og:type (oldal típusa) és az og:url (átirányítási webcím) adatokat. Nem kötelező, de fontos adat még az og:image, valamint az og:description is. Az og:image metaadatnak sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget, pedig a Facebookon és egyéb közösségi média tartalmaknál a képet is tartalmazó posztok sokkal nagyobb elérést és aktivitást képesek kiváltani. A webshopoknál a legtöbben a főoldalt, az érdekesebb termékek oldalait és - ha egyáltalán van ilyen az adott webáruháznál - a blogposztokat szokták a látogatók megosztani.

Milyen az ideális kép a megosztáshoz?

Először ki kell választani, hogy alapértelmezettként melyik kép jelenjen meg a közösségi médiában. Webshop esetén a termékfotók közül is ki lehet választani, melyik jelenjen meg a termékkatalógusban.

Az ajánlások szerint az alapértelmezett kép legalább 200 x 200 pixel. A kép nem foglalhat 8 MB-nál nagyobb tárhelyet. A Facebook az 1200 x 630 pixeles képet kedveli a legjobban, ez minden eszközön jól jelenik meg a böngészőkben.

Az ellenőrzés eszköze a Sharing Debugger

A megosztás esetén a Sharing Debugger segít megállapítani, hogyan viselkednek az egyes oldalak, sőt, még előnézetet is tud mutatni. Ha az oldal nem frissül, azaz a böngésző gyorsítótárából töltődik fel, nem a legfrissebb értéket fogja mutatni, ezt a Scrape again funkcióval lehet kikényszeríteni.

Más eszközök is léteznek a megosztások ellenőrzéséhez. Egy Unas bérelhető webáruház a metatagekkel nem kell foglalkoznia, hiszen ezeket automatikusan beleteszik a forráskódba, csak néhány kisebb beállítást kell elvégeznie.

A SEO-ellenőrző alkalmazások általában rákeresnek a forráskódban az Open Graph metaadatokra, és némelyik még figyelmeztet is ezek hiányára.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo