Hogyan válhat profi megosztóvá az Open Graph segítségével?

Ehhez először is tudni kell, mi az az Open Graph, és a közösségi média megosztásoknál hogyan lehet használni. A sima lájkvadászathoz képest ez már egy kifinomultabb módszer, ennek ismeretében világossá válik a Facebook-hirdetések lélektana, előre lehet tudni, mit fognak látni a látogatók a weboldalon. Ezt a témakört járjuk körbe ebben a cikkben, megmutatjuk, milyen beállításokat kell eszközölni a kívánt eredmények eléréséhez, és hogyan lehet ellenőrizni a megosztásokat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ismerkedés az Open Graph protokollal

A Open Graph protokoll a honlapok forráskódjába illeszt be metacímkéket, amelyek mintegy térképként szolgálnak a Facebook tartalomfelismerő algoritmusának. A metacímkékből nyert információk segítenek a Facebook-posztok megjelenítésében. Ezt az elemet a HTML “head” szekciójába kell betenni és beparaméterezni.

Az Open Graph protokollnál léteznek kötelező és választható paraméterek. Az alap paraméterek közé soroljuk az og:title (oldalcím), og:type (oldal típusa) és az og:url (átirányítási webcím) adatokat. Nem kötelező, de fontos adat még az og:image, valamint az og:description is. Az og:image metaadatnak sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget, pedig a Facebookon és egyéb közösségi média tartalmaknál a képet is tartalmazó posztok sokkal nagyobb elérést és aktivitást képesek kiváltani. A webshopoknál a legtöbben a főoldalt, az érdekesebb termékek oldalait és - ha egyáltalán van ilyen az adott webáruháznál - a blogposztokat szokták a látogatók megosztani.

Milyen az ideális kép a megosztáshoz?

Először ki kell választani, hogy alapértelmezettként melyik kép jelenjen meg a közösségi médiában. Webshop esetén a termékfotók közül is ki lehet választani, melyik jelenjen meg a termékkatalógusban.

Az ajánlások szerint az alapértelmezett kép legalább 200 x 200 pixel. A kép nem foglalhat 8 MB-nál nagyobb tárhelyet. A Facebook az 1200 x 630 pixeles képet kedveli a legjobban, ez minden eszközön jól jelenik meg a böngészőkben.

Az ellenőrzés eszköze a Sharing Debugger

A megosztás esetén a Sharing Debugger segít megállapítani, hogyan viselkednek az egyes oldalak, sőt, még előnézetet is tud mutatni. Ha az oldal nem frissül, azaz a böngésző gyorsítótárából töltődik fel, nem a legfrissebb értéket fogja mutatni, ezt a Scrape again funkcióval lehet kikényszeríteni.

Más eszközök is léteznek a megosztások ellenőrzéséhez. Egy Unas bérelhető webáruház a metatagekkel nem kell foglalkoznia, hiszen ezeket automatikusan beleteszik a forráskódba, csak néhány kisebb beállítást kell elvégeznie.

A SEO-ellenőrző alkalmazások általában rákeresnek a forráskódban az Open Graph metaadatokra, és némelyik még figyelmeztet is ezek hiányára.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo