Rendszergazda bevonása
Fontos, hogy a felhőbe való költözéskor a rendszergazda szerepe nem vész el, csak átalakul. Attól függően, hogy milyen felhőszolgáltatást választottunk (például virtuális hosting, vagy tárhely), egyedi alkalmazásokat vezethetünk be, melyekhez mindenképp kérjük ki a szakértők véleményét, javaslatát.
Meglévő szolgáltatások és tartalmak migrációja
Amikor eldöntjük, hogy a felhőben az emaileket, vállalati naptárakat, dokumentumokat szeretnénk tárolni, netán esetleg speciális alkalmazásokat szeretnénk rajta futtatni, érdemes a meglévő rendszereket áttekinteni abból a célból, hogy azokból miként exportálhatók az adatok és illeszthetők be az új környezetbe.
Eszközpark felmérése
A felhőbe való költözéssel fontos, hogy felmérjük munkatársaink eszközparkját, igényeit, illetve a cég érdekeit azzal kapcsolatban, hogy az egyes felhő-alapú szolgáltatások hely- és idő független használata milyen eszköz oldali igényeket hordoz magában. Cél-e, hogy mindenki okostelefonnal hozzáférjen az emailjeihez, mennyivel tenné hatékonyabbá egy céges naptár az együttműködést, vagy hány távmunkás van, akinek a dokumentumok, egyéb digitális anyagok egy helyen való tárolása segíthet a munkában.
Internetkapcsolat
Miután a felhő-alapú szolgáltatások állandó és megbízható internetkapcsolatot feltételeznek, azért a vállalat telephelyén legalább annyira fontos az állandó hozzáférés megléte, mint sok esetben a távmunkásoknál, vagy az állandóan úton lévő alkalmazottaknál. Érdemes áttekintenünk céges mobilcsomagunkat és opcionálisan mobilinternetet rendelni az egyes kollegának annak érdekében, hogy egyrészről a vezetékes internetnek - annak kimaradása esetén - legyen alternatívája, másrészről pedig úton, útfélen tudják használni és kihasználni a felhő-adta előnyöket.
Oktatás, kommunikáció
Fontos, hogy a felhőbe való költözés jól legyen kommunikálva a dolgozók részére és el is higgyék, hogy nem azért szeretnénk a mobiljukra rávarázsolni a levelezést, és otthonról elérhetővé tenni a teljes munkakörnyezetet, mert ezzel azt várjuk el, hogy innentől kezdve a nap 24 órájában csak a cégért éljenek. Emellett szintén kiemelt fontosságú, hogy az egyes új szolgáltatások bevezetésével egyidejűleg azok használatára vonatkozóan legyen belső képzés és valamiféle motiváció az alkalmazottak részére.
Regisztráljon a Felhővilágon és próbálja ki 30 napig díjmentesen a GTS felhő megoldásait!*
*A GTS Hungary a Felhasználó által megadott adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően bizalmasan kezeli, harmadik félnek azokat nem adja át. A Felhasználó emellett hozzájárul, hogy a GTS felhasználja az adatait további marketing tevékenységei során.