Szerb csapat nyerte a MOL-csoport Freshhh versenyét

Szerb csapat nyerte a Freshhh 2014-et, a MOL-csoport nemzetközi olaj- és gázipari versenyét. A döntőben a négy országot lefedő öt legjobb csapatnak kellett bizonyítania tudását a MOL-csoport nemzetközi zsűrije előtt.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Freshhh élő döntőjét, a verseny harmadik és egyben az utolsó körét ma tartották Budapesten, ahol a legjobb öt csapat – kettő magyar, a másik három Pakisztánból, Lengyelországból és Szerbiából – versenyzett a fődíjért. A három legjobb összesen 20 000 euróval lett gazdagabb, illetve elnyerték a Growww-hoz, a MOL-csoport frissdiplomás programjához való csatlakozás lehetőségét. A szerb csapat bizonyult a legjobbnak, őket követte második helyen az egyik magyar csapat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről, míg a Varsói Egyetem diákjaiból álló lengyel csapat a harmadik helyen végzett.

„Nagyon izgatottak vagyunk; igazi megtiszteltetés, hogy megnyertünk egy ilyen komplex és erős versenyt. Ez minden bizonnyal életünk egyik legintenzívebb és legjobb élménye volt” – mondta Uros Denic, a győztes csapat kapitánya.

„A verseny fő célja a játékon kívül az, hogy karrierlehetőséget nyújtson a MOL-csoportnál, amelyhez a Freshhh egy kiváló kiindulópont” – mondja Zdravka Demeter Bubalo, a MOL-csoport emberi erőforrás igazgatója. „A MOL-csoport számára létfontosságú, hogy megtaláljuk a legtehetségesebbeket, és meggyőzzük őket, hogy járuljanak hozzá üzleti sikereinkhez. A természettudományok egyre népszerűtlenebbek manapság, a Freshhh azonban korai tapasztalatként szolgál az egyetemistáknak az iparágban tapasztalható kihívásokról. Elkötelezettek vagyunk a legtehetségesebbek fejlesztése iránt, hogy ez által a legjobb szakemberekké váljanak egy nemzetközi környezetben.”

„Nem csak a régióban, hanem Európában is hiány van olajipari mérnökökből. Általában az olajipar és ezen belül a Mol Csoport is szakemberhiánnyal küzd. Ez a program arra is segítségünkre van, hogy megtaláljuk a megfelelő utánpótlást” – mondta a Freshhh versennyel kapcsolatban kérdésünkre Orosz Vivien a Mol-csoport stratégiai HR-vezetője.

A teljes folyamat során ugyanis arról is képet kapnak a jelentkezők, hogy milyen kihívásokra számíthatnak az iparágban, így csábítóbbá válik számukra az olajipar – és a Mol Csoport. A vállalat ugyanis – habár a régióban az egyik legnagyobbnak számít – nemzetközi téren jelentőségéhez mérten kevésbé ismert. Ez a program tehát ahhoz is hozzájárul, hogy a Mol ismertebbé váljék a potenciális munkaerő körében és így a vállalatnak szélesebb „merítési” lehetősége lesz az utánpótlás terén.  „A Freshhhben résztvevőként a legjobb negyven közé került csapatok tagjainak mintegy 30 százaléka nyert felvételt a frissdiplomás Growww programunkba. A Growww program résztvevői közül pedig mintegy 80-85 százaléka marad a cégnél” – hangsúlyozta Orosz Vivien.

A versenyről
A MOL-csoport 2007 óta rendezi meg az olaj- és gázipar egyik legnagyobb nemzetközi versenyét, a Freshhh-t. A program célja a fiatal tehetségek vonzása és fejlesztése, akik a Csoport egyik legerősebb pillérét képezik. Az utóbbi hét évben 70 ország 250 egyetemének 10 000 diákja összesen 3500 csapatot alkotva versenyzett a programban. Sokan közülük ma a MOL-csoport sikeres munkavállalói a világ különböző pontjain. A MOL-csoport Freshhh és Growww programjaiért elnyerte a 2014 ERE Recruiting Excellece Award díjat a legjobb frissdiplomás program kategóriában.
Hasznos készségeket szereznek a résztvevők

„Minél többféle helyzetben zajlik a tanulás folyamata, annál jobban megragad a tudás. Ha ilyen éles, akár vizsgahelyzetben kell a tanulónak a tudásáról számot adnia, vagy más társával megoldania, annál inkább kézzelfoghatóvá, használhatóvá válik számára a tudása” – mondta kérdésünkre Derényi András az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) munkatársa.

A szakember szerint aki végigmegy ezen a folyamaton, mindenképpen profitál – még ha nem is nyert. Mivel sokféle tudást kell összehangolni, így a hallgatók abban is tapasztalatot szereznek, hogyan dolgozzanak együtt más szektorokból, más háttértudással rendelkező társaikkal. +Ez a készség a munkaerőpiacon is alapvető elvárás, így a résztvevők ilyen szinten is profitálnak a részvételből” – hangsúlyozta Derényi.

Az oktatási szakértő rámutatott, hogy a magyar felsőoktatásban az elmúlt években egyébként is beindult több pozitív folyamat az elmúlt évtizedben: az intézmények minél inkább hangsúlyt fektetnek a munkáltatók számára is hasznos készségek fejlesztésébe, a szakmai tudás átadásán kívül. „Ezen a téren a szakmai gyakorlat elsőrendű fontosságú. A szakmai gyakorlati tapasztalatok megszerzésében a nagyvállalatok partnerei a magyar egyetemeknek. Egyre több a vállalatok gyakornoki programja és egyre változatosabb a felhozatal. Több téren, mint az informatika terén a kisebb vállalatok is kapcsolatba kerültek már az intézményekkel” – mondta az OFI munkatársa.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo