A tavaly 40 éves Rossmann Konszern továbbra is a drogériapiac legintenzívebben növekedő hálózata. A nagyvállalat 2013-ban 6,64 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 11,6%-os növekedést jelent (2012-ben 5,95 milliárd euró). A németországi, 1824 bolttal jelenlévő Rossmann 4,99 milliárd eurót könyvelhetett el, ez 12%-os fejlődést mutat (2012-ben 4,45 milliárd euró). A 2014-es elképzelés szerint a konszern tovább növekszik, 7 milliárd eurós bevételt tervez, és 300 boltot kíván nyitni, amelyhez 200 millió eurós beruházás társul.
Hazánkban rekord eredményt produkált a lánc a 47,5 milliárd forint bruttó forgalmával, amely átszámítva 160 millió euró. Ez a szintén kitűnő eredményekkel zárult 2012-es évhez viszonyítva további 8,9%-os növekedést mutat. A lendület idén is töretlen, a drogéria közel 8%-os fejlődésre számít a hazai piacon, 51,3 milliárd forintos bruttó forgalom mellett.
A sikerek eléréséhez nagymértékben hozzájárultak olyan aktivitások, amelyek a vásárlók kényelmét és a drogéria iránti érzelmi kötődés erősítését szolgálják. Ilyen többek között a hazai piacon egyedülálló webshop fejlesztése is, ahol országosan több mint 6000 féle terméket szállít házhoz vevőinek 2 munkanapon belül a Rossmann. A megadott címen kívül csaknem az összes hazai Postán, és 125 MOL benzinkúton is átvehetik a rendeléseiket a vásárlók. A vállalat a termék- szortiment további bővítését tervezi, és a nagyobb termékelérhetőség biztosításához az internetes áruház kiszolgálása az üllői központba költözik.
Továbbá a több mint két éve elindított Rossmanó Babaprogram keretében a kismamák különböző akciókkal találkozhatnak, sőt idén megrendezésre került az első Rossmann Kismama Klub is, a havi rendszerességgel jelentkező online védőnői chat mellett. A drogéria számára a tavalyi év másik kiemelt eseménye Facebook klubjának elindítása volt, ahol az intenzív napi kommunikáció mellett időszakos játékokkal is várják a rajongókat. Az egyik ilyen aktivitás során, a futball világbajnokság idején leginkább a férfiak számára kedves Góltotó játékban félmilliónál is több tipp érkezett. A rajongók száma folyamatosan növekszik, jelenleg 168.300 tagot számlál a csoport.
„Nagy hangsúly került a minőségi expanzióra, 8 kisméretű boltot sikerült teljesen felújítani, illetve átköltöztetni jobb helyre, így ezekben a boltokban a vásárlók jóval nagyobb választékkal találkozhatnak. A pozitív fogadtatást a boltonkénti átlagos 20%-os forgalomfelfutás igazolja vissza. Az idei évben még nagyobb figyelmet fordítunk emberi erőforrásainkra is, azaz munkatársaink kötődésének és lojalitásának erősítése is céljaink között szerepel, mert hisszük, hogy csapatként többre megyünk. A tavalyi év összefoglalásaként büszkén mondhatom, hogy mind forgalmi, mind eredmény szempontból rekord év volt a számunkra.”- mondta Flórián László, a Rossmann ügyvezető igazgatója.