Tamás László, a Ryanair egyesült királyságbeli, írországi és közép-kelet-európai értékesítési és marketing menedzsere elmondta, mivel a Budapest Airporton a költségek az elmúlt időszakban emelkedtek, a társaság megfontolja, hogy meddig vegye igénybe a szolgáltatásokat. Ha nem tud csökkentést elérni, az ősztől várhatóan minden Budapestről induló járatát megszünteti, vagy jelentősen mérsékelheti számukat.
A menedzser szerint indokolatlanul magasak például a navigációs díjak és a földi kiszolgálási összegek, amelyek mintegy 10 százalékkal emelkedtek, annak ellenére, hogy válság van. A Ryanair elsősorban itteni fő partnerével, a Budapest Airporttal tárgyal a díjcsökkentésekről. A menedzser hozzátette, kérik az új kormányt, helyezzen nyomást a monopolhelyzetű Budapest Airportra, hogy csökkentse díjait, s így tegye lehetővé a légitársaságoknak, hogy fejleszthessék a turizmust Magyarországon.
Az eseményen résztvevő Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője elmondta, tárgyalnak a Ryanairral, mert abban érdekeltek, hogy nőjön az utasforgalom. Hozzátette, minden elkötelezett partnerük kedvezményt kap a nominális díjakból.
Tamás László elmondta, a Ryanair az április elejétől március végéig tartó előző pénzügyi évében összesen 66 millió utast szállított, míg az ideiben 73 millió utasra számít. A társaság átlagos jegyára tavaly 32 euró volt, ami a legalacsonyabb Európában. A menedzser elmondta azt is, hogy újraindítják a Budapest-Glasgow járatukat, s ezt követően hetente kétszer repülnek oda.