Fordítani tudott a Mapei

A Mapei Kft. fordítani tudott az előző év csökkenésén és visszaállt a növekedési pályára: főként a belföldi értékesítés lett eredményesebb. A cég szerint a növekedés hátterében az építőipar élénkülése mellett a termékfejlesztés, a szakemberek képzése és az értékesítési partnerekkel együtt működtetett marketing áll.

Markovich Béla ügyvezető

Kismértékben nőtt az építőipari segédanyagokat gyártó és forgalmazó Mapei Kft. bevétele az év első felében, ami fordulatot jelent. Az exporttal és cégcsoporton belüli forgalommal számolt 2,69 milliárd forintos bevétel 2,8 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva. Ennél nagyobb arányú javulást mutat a belföldi értékesítés, amely a 2012-es első félévben még csak 2,4 milliárd forint volt, 2013 első hat hónapjában azonban 100 millió forinttal (4 százalékkal) több, 2,5 milliárd forint.

Mint ismeretes a cég 2012-ben története során először nem növekedett, éves árbevétele 5,33 milliárd forint volt, amely 3,47 százalékkal maradt el a 2011-es évitől.

Markovich Béla ügyvezető egy évvel ezelőtt, a csökkenő trend idején is bizakodó volt, mert a vállalat növelni tudta a megrendeléseit a Mapei Kft. által alapított MÉBKER hálózatnak (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat) révén, amely beszerzési kedvezményekkel, marketingtámogatással és képzésekkel támogatja a tagkereskedőket. Emellett erősebben fókuszált a felújítási piacra és szigorú gazdálkodást is bevezetett, azonban akkor mindez nem volt elég.

„Év eleje óta a Mapei Kft. növekedése összhangban van a hazai építőipar 6,3 százalékos növekedésével. Az első negyedév nagyon kemény volt, de a második negyedév már jobban sikerült a kereskedőink számára” – mutatja be a várható fejlődést az ügyvezető.

Az ágazati lendületen és szigorú gazdálkodáson kívül azonban a 2-3 éve elindított és most beérett termékfejlesztés is hozzájárult a pozitív mérleghez. Az újnak számító ipari padlók termékcsoportja több mint 20 százalékkal, a Polyglass vízszigetelő lemezek pedig éppen egyharmaddal több forgalmat hoztak a vállalatnak.

Markovich Béla szerint akárcsak a Mapeinek, sok építőipari vállalatnak is az átgondolt marketingmunka jelenthet kiutat. „A mi esetünkben ez a partnerekkel, kivitelezőkkel és kereskedőkkel való kapcsolatunk szorosabbra fűzését jelenti. Például a kereskedőinkkel tervezett közös kampányokkal támogatjuk a hidegburkolati termékcsoportot. Egy másik példa: új projektkezelési rendszert vezetünk be, amelynek révén egy-egy projekt sorsát folyamatosan nyomon követhetjük a partneri láncon.”

Véleményvezér

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo