Fordítani tudott a Mapei

A Mapei Kft. fordítani tudott az előző év csökkenésén és visszaállt a növekedési pályára: főként a belföldi értékesítés lett eredményesebb. A cég szerint a növekedés hátterében az építőipar élénkülése mellett a termékfejlesztés, a szakemberek képzése és az értékesítési partnerekkel együtt működtetett marketing áll.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Markovich Béla ügyvezető

Kismértékben nőtt az építőipari segédanyagokat gyártó és forgalmazó Mapei Kft. bevétele az év első felében, ami fordulatot jelent. Az exporttal és cégcsoporton belüli forgalommal számolt 2,69 milliárd forintos bevétel 2,8 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva. Ennél nagyobb arányú javulást mutat a belföldi értékesítés, amely a 2012-es első félévben még csak 2,4 milliárd forint volt, 2013 első hat hónapjában azonban 100 millió forinttal (4 százalékkal) több, 2,5 milliárd forint.

Mint ismeretes a cég 2012-ben története során először nem növekedett, éves árbevétele 5,33 milliárd forint volt, amely 3,47 százalékkal maradt el a 2011-es évitől.

Markovich Béla ügyvezető egy évvel ezelőtt, a csökkenő trend idején is bizakodó volt, mert a vállalat növelni tudta a megrendeléseit a Mapei Kft. által alapított MÉBKER hálózatnak (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat) révén, amely beszerzési kedvezményekkel, marketingtámogatással és képzésekkel támogatja a tagkereskedőket. Emellett erősebben fókuszált a felújítási piacra és szigorú gazdálkodást is bevezetett, azonban akkor mindez nem volt elég.

„Év eleje óta a Mapei Kft. növekedése összhangban van a hazai építőipar 6,3 százalékos növekedésével. Az első negyedév nagyon kemény volt, de a második negyedév már jobban sikerült a kereskedőink számára” – mutatja be a várható fejlődést az ügyvezető.

Az ágazati lendületen és szigorú gazdálkodáson kívül azonban a 2-3 éve elindított és most beérett termékfejlesztés is hozzájárult a pozitív mérleghez. Az újnak számító ipari padlók termékcsoportja több mint 20 százalékkal, a Polyglass vízszigetelő lemezek pedig éppen egyharmaddal több forgalmat hoztak a vállalatnak.

Markovich Béla szerint akárcsak a Mapeinek, sok építőipari vállalatnak is az átgondolt marketingmunka jelenthet kiutat. „A mi esetünkben ez a partnerekkel, kivitelezőkkel és kereskedőkkel való kapcsolatunk szorosabbra fűzését jelenti. Például a kereskedőinkkel tervezett közös kampányokkal támogatjuk a hidegburkolati termékcsoportot. Egy másik példa: új projektkezelési rendszert vezetünk be, amelynek révén egy-egy projekt sorsát folyamatosan nyomon követhetjük a partneri láncon.”

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo