Ez kerül a Tesco polcra

Ötödik alkalommal rendezett regionális beszállítói fórumot a Tesco miután felismerte, hogy a kisebb hazai cégeknek az országos ellátásban nem csak a mennyiség, de sokszor már a folyamatos szállítás is megoldhatatlan feladat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar vállalatok boldogulását jó néhány multinacionális nagyvállalat és nemzetközi kereskedelmi kamara is igyekszik segíteni, hiszen a külföldi cégek számára komoly vonzerőt jelent, ha fejlett technológiával rendelkező, egyenletes minőséget produkáló helyi kisvállalkozásokra alapozhatnak. (A magyar kis- és középvállalkozások számára kiemelkedően fontos, hogy stabil beszállítói kapcsolatokat építsenek ki.)
– Felmértük a magyar kis- és középvállalatok helyzetét és megszerveztük a Regionális Beszállítói Fórumot, amely lényege, hogy akár egy áruházba is bekerülhet a termékével a gyártó, ha egyébként megfelel az elvárásoknak, és a régió kedvelt cikkéről van szó. A gyártási kapacitás ebben az esetben is kivétel nélkül a beszállítóvá válás feltétele, ám elsősorban a folyamatos szállítást értjük rajta. A kisebb hazai vállalkozások esetében előfordul, hogy egy áruház ellátására sem elegendő a kapacitásuk. – mondta el a Piac & Profitnak Pálfalvi Márta, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője az idei első fórum alkalmával. (A hazai kereslet bővülésére idén sem lehet számítani. Ebben a helyzetben a beszállítói kapcsolatok bővítése nyújthat menekülést.)

A Szegeden tartott idei második fórumon 69 helyi élelmiszeripari kis- és középvállalkozással találkoztak a Tesco munkatársai, hogy együttműködési lehetőségekről egyeztessenek. A Bács-Kiskun, Békés és Csongrád megyéből érkező kkv-k között voltak sütő- és húsipari vállalkozások, borászatok, tésztaféléket és konzerveket előállító beszállítók, valamint első alkalommal zöldség- és gyümölcstermelők is.

Elsősorban azok a termelők jöttek el, akik kapacitásuknál fogva képesek olyan mennyiségű jó minőségű terméket előállítani, amellyel regionálisan, vagy akár országos szinten is el tudják látni a Tesco üzleteket. A beszállítás azonban nem egyszerű.
– Probléma lehet a csomagolás is – a cégek többsége például nem rendelkezik EAN számmal –, valamint az is, ha túl sok gyártó jelentkezik egy termékkategóriában – magyarázza Pálfalvi Márta.
Mindezekre a problémákra lehet megoldás, ha a vállalkozó rászánva az időt aktívan részt vesz a különböző kereskedelemfejlesztési szervezetek, kamarák vagy a multinacionális cégek által szervezett üzletember találkozókon. Az összejöveteleken ugyanis nem csupán a potenciális vevők elvárásait lehet megismerni, hanem mód nyílik arra is, hogy a cég feltérképezze a kínálati-keresleti piacot, és esetleg megtalálja azon a rést.

– Több olyan cég is van, amellyel nem közvetlenül a fórum után, csak később sikerül megegyeznünk. Ilyenkor technikusaink, beszerzőink konzultációval segítik az esetleges hiányosságok pótlását, és akkor indul el a termék forgalmazása, amikor mindkét félnek megfelel. Az eddigi fórumok tapasztalata egyébként az, hogy amelyik termék így került kiválasztásra, még mind kapható az adott régió áruházaiban, de arra is volt példa, hogy regionálisból országossá vált egy beszállító – magyarázza a Tesco munkatársa a személyes találkozásból származó előnyöket.


David B. Wood, a jelenleg több mint 1200 hazai vállalkozással üzleti kapcsolatban álló Tesco kereskedelmi igazgatója fontosnak tartja, hogy egy áruházlánc a nagyvállalati kapcsolatai mellett a helyi termelők, kis- és középvállalkozások támogatására is figyelmet fordítson. Ezért indították el 2009 novemberében a Regionális Beszállítói Fórumot, amely egy egyedülálló párbeszédsorozat a helyi közösségek gazdasági szereplőivel.
A vállalat elsőként Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, másodszorra Győr-Moson-Sopron, Zala, Vas és Veszprém, harmadszorra Tolna, Baranya és Somogy megye, negyedszerre pedig Fejér, Komárom-Esztergom és Pest megye kis- és középvállalkozásaival találkozott, amelyek eredményeként már közel 300 hazai termék került újonnan a Tesco polcaira. (A beszállítókkal szemben tanúsított tisztességtelen forgalmazói magatartás miatt összesen 345 millió forintra büntetettek meg öt céget.)

A Magyarországon megtelepedett multinacionális cégeknek beszállító kkv-knak jelentős szerepük van az ipar általános technológiai színvonalának emelésében, a gyártási kultúra erősítésében. Beszállítóként rá vannak kényszerítve, hogy megfeleljenek a hatályos iparági biztonsági előírásoknak és szabványoknak valamint, hogy megfelelő, kiegyensúlyozott gyártási kapacitással és készlettel rendelkezzenek. Ez pedig hosszú távon növelné a hazai kkv-k jelenleg 10 százalék körüli exportrészesedését.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo