A Superbrands program legfőbb célja, hogy a széles közönséget megismertesse a legkiválóbb márkákkal, illetve elősegítse a márkatudatos fogyasztói döntéseket. Ennek a célnak az érdekében a Superbrands 2008 Program keretén belül nagyszabású kampányt indítanak Magyarország vezető márkáinak bemutatására.
A csúcsmárkák a program révén lehetőséget kapnak arra, hogy a márkák erejének népszerűsítésében, a márkatudatos fogyasztói döntések megalapozásában és elősegítésében részt vegyenek. Ebben eszközül szolgálhat a Superbrands logó használata éppen úgy, mint a márka Superbrands kiadványban való megjelenítése, illetve a GfK Hungária által végzett márkatudatossági vizsgálatban való részvétel, mely felmérés eredményei idén második alkalommal lesznek hozzáférhetők.
"Talán nem túlzás azt állítani, hogy a "jó bornak nem kell cégér" mondás olyan magyar átok, amely kimondva vagy kimondatlanul még mindig ott él sokak fejében. Hogy ez mennyire nem így van, azt a mindennapjaink is igazolják. A Business Superbrands Bizottság többi tagjával együtt úgy vélem, hogy a jó bornak, a jó borásznak igenis kötelező, hogy a legjobb "cégére" legyen. A kiváló márka ugyanis iránytű a mai globalizált világban, és akkor tudunk fenntartható eredményeket elérni, ha a termék, a szolgáltatás minősége, presztízse, piaci pozíciója és az általa kialakított imázs és brand egyensúlyban van, és hosszú távon egyensúlyban is marad" - fogalmazott a bemutatón Bienerth Gusztáv, a Business Superbrands Bizottság és az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke.
Az idei magyarországi Superbrands díjazottak közül az alábbi márkák vesznek részt a december elején megjelenő Magyarország vezető márkáit bemutató Superbrands és Business Superbrands kiadványokban:
B2C márkák:
3M, Agárdi Pálinka, Alexandra, Allianz, Avis, Bonduelle, CIB Bank, Cosmopolitan, Élet és Irodalom, est.hu, Eucerin, Fastum Gél, Felina, Figyelő, Figyelőnet, Generali, GTS-Datanet, Haas & Czjzek, Herbária, Hertz, Hoya, Ibusz, Ilcsi, ingatlan.com, JOY, Katedra, Makita, Metropol, Napi Gazdaság, National Geographic, Naturtex, Nők Lapja, Nők Lapja Cafe,OTP, Otthon Centrum, Pannon, Pesti Est, Playboy, Prostamol Uno, Revalid Roland, Sláger Rádió, Sodexo, Startlap, Story, Szentkirályi, Tikkurila, T-Mobile, T-Online, UniCredit, UNIQA Biztosító, Vaillant, Vista, Zepter, Zsolnay Porcelán
BSB márkák:
A.S.A., Akadémiai Kiadó, Allianz, Arcadom, Biggeorge's-NV, Buderus, Cardinal, Cardnet, DÉMÁSZ, Duna-Épszer, E.ON, Egervin, Ernst & Young, Felina, Gála, GTS-Datanet, Holcim, In-Kal Security, Interware, Invitel, KÉSZ, Kulcs-Soft, Makita, Market Építő, Masterplast, MAVIR, Medicover, Mehib, Messer, METRO, Nexus Event, Nikecell, Nitrogénművek, OTP, Prímagáz, Renault Trucks, Septox, Sicontact, Stihl, Strabag, Synergon, Tork, TÜV SÜD KERMI, UNIQA Biztosító, UPC Business, Young & Rubicam
A Superbrands szervezetről, hátteréről, nemzetközi vonatkozásairól bővebben a szervezet honlapján olvashatnak.