Az innováció bárhol jó stratégia

A Mapei Kft. a nem könnyű helyzetben lévő építőiparban inkább a hosszú távú stratégia kialakítására koncentrál. Véleményük szerint aki jól dolgozik, annak a szűkülő piacon is jut megrendelő. A minőség és a folyamatos képzés az, ami sikerre vezetheti a céget a Mapei Kft. vezetői szerint.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója

A Mapei Kft. 2012. évi árbevétele 5,33 milliárd forint volt, 3,47 százalékkal maradt el a 2011. évitől, így tavaly először nem növekedett. A 2013-as elsődleges cél tehát idén visszaállni a növekedési pályára.

Már 2012. első félévének eredményei kedvezőtlenek voltak, azonban a cég még bizakodó volt, mert növelni tudta a megrendeléseit a Mapei Kft. által alapított MÉBKER hálózat (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat) révén, emellett erősebben fókuszált a felújítási piacra a cég, és szigorú gazdálkodásra került sor, azonban mindez nem volt elég. Az építőipari termelés drasztikus visszaesését nem sikerült ellensúlyozni.

Pozitív eredmény viszont, hogy a mindössze 3 éve bevezetett új POLYGLASS lemezes szigetelés termékvonal 18 százalékos árbevétel növekedést ért el, vagyis a cég növelni tudta piaci részesedését.

A munkavállalók száma gyakorlatilag változatlan, jelenleg 140 főt foglalkoztat a vállalat, a nehéz piaci körülmények ellenére sem volt leépítés a cégnél, mivel ellenkezne cégfilozófiájukkal, hogy egy nehezebb év miatt megváljanak egyébként jól teljesítő munkavállalóiktól. Az anyavállalat nemzetközi szinten megőrizte a múlt évi pozícióit, sőt 3%-kal növekedett nemzetközi szinten.

A vevők jobb kiszolgálása a kulcs

A 2013. évi stratégia keretében a MAPEI Kft. folytatja a szigorú gazdálkodását, valamint javítja az értékesítés hatékonyságát. A cég vizsgálatai rámutattak, hogy a vevők jobb kiszolgálása a kereskedésekben az egyik legfontosabb fejlesztendő terület.

Ennek érdekében a MÉBKER Hálózat keretein belül megszervezésre kerül a MÉBKER Értékesítési Akadémia, ahol a partnerkereskedések eladóit képzik. Emellett bevezetésre kerül a MAPEI Szakemberajánló, mely egy új ingyenes, internetes szakember ajánló rendszer, mely összegyűjti, minősíti és a felújítók számára ajánlja a szakembereket.

Markovich Béla a MAPEI Kft. ügyvezetője bízik benne, hogy az intenzívebb piacszerzési stratégiával sikerül visszaállítani a céget a növekedési pályára.

Értékesítési akadémia

A MAPEI Kft. egy 2012. novemberében végzett felmérés során 150 partnerénél végzett próbavásárlásokat, valamint 300 partnertől írásbeli ajánlatokat kért. A felmérés eredménye azt mutatta, hogy átlagosan a lehetőségek 70-80 százalékát „elpuskázzák” a kereskedők az eladók nem megfelelő tudása miatt. Ez óriási veszteség!

A segítési szándék a legtöbb eladóban megvan, azonban hiányzik a korszerű értékesítési tudás. Ezért a Mapei Kft. a MÉBKER keretein belül útjára indítja az Értékesítési Akadémiát, melynek keretében több napos, gyakorlatorientált tréningen tanulhatnak az eladók. Ezzel szeretne a cég hozzájárulni a partnerek hatékonyságának növekedéséhet.

Innovatív újdonság: szakemberkereső

A Mapei Kft. egy új, innovatív szolgáltatást vezet be szakemberajánló néven. Az egyedülálló díjmentes szolgáltatás célja, hogy minősített szakemberek ajánlásával csökkentse a szakembert kereső magánépíttetők, felújítók kockázatát.

A felhasználó az oldalon egy rövid űrlap kitöltésével vagy egy telefonhívással jelzi az igényeit, hogy milyen munkát, mikor, hol szeretne elvégeztetni. Ezután a Mapei Szakemberajánló munkatársai két órán belül megkeresik a lakóhelyéhez legközelebb eső, minősített szakembert, legyen szó akár burkolásról, festésről, hőszigetelésről. A cég nyomon követi a munkát a megvalósulásáig, ezzel szeretné nullára csökkenteni a magánépíttetők felújítással kapcsolatos kockázatát.

A rendszerbe azok a kis kivitelező cégek, egyéni vállalkozók kerülhetnek be, akik megfelelnek a Mapei Kft. által meghatározott szempontoknak, valamint elfogadják a Szakemberajánló etikai kódexét. Emellett a szakemberek vállalják, hogy a rendszer által szerzett kivitelezéseknél lehetőség szerint a cég termékeivel dolgoznak. Ennek révén tudja a Mapei díjmentesen üzemeltetni a szolgáltatást.

Azért döntöttek a Szakemberajánló létrehozása mellett, mert a korábbi felmérések rámutattak, hogy a felújítóknak, magánépíttetőknek nagy nehézséget jelent megfelelő szakembert találni, mert nem tudják, hol keressenek, és, mert tartanak az esetleges negatív tapasztalatoktól. A Mapei felméréseiből kiderült, hogy az építtetők 75 százaléka a legnagyobb kockázatot magában a burkolóban, a szakemberben látja.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo