70 milliós végkielégítés? "Jóval többet szerettünk volna"

Akár 250 ezer euró (70 millió forint) végkielégítést is kaphatnak az Opel bochumi gyárából elbocsátott munkások. Az üzemi tanács kevesli az összeget.


Az Opel szóvivőjének tájékoztatása szerint a végkielégítés mértékét egy képlet alapján határozzák meg: a társaságnál eltöltött évek számát megszorozzák az életkorral és a havi fizetéssel, majd az így kapott összeget elosztják 35-tel. Ennek alapján egy 50 éves Opel-munkás nagyjából 100 ezer euróval távozhat, ha már 24 évet ledolgozott a gyárban és fizetése eléri a 3 ezer eurót. A társaság legfeljebb 24 év munkaidőt vesz számításba, a végkielégítés felső határát pedig 250 ezer euróban állapította meg.

A bochumi gyár üzemi tanácsnak elnöke kevésnek tarja a végkielégítést: "Jóval többet szerettünk volna" - mondta Reiner Einenkel, aki szerint a korábbi elbocsátási hullámok alkalmával nagyobb pénzt kaptak a távozó dolgozók, a jelenlegi esetben pedig a cégvezetés nem tárgyalt az üzemi tanáccsal.

Megroggyant

Az Opel tulajdonosa a General Motors (GM). A gazdasági válságban megroggyant amerikai cég tavaly csődvédelmet kért, és elhatározta, hogy eladja európai leányvállalatát. A társaság azután állami támogatással talpra állt és novemberben úgy döntött, hogy mégis megtartja az Opelt. Az idén februárban elkészült szanálási terv szerint nagyjából 8 ezer munkahelyet szüntetnek meg.

A belgiumi Antwerpenben 80 éve működő Opel-gyárat bezárják, a 2.600 dolgozó végkielégítésére 400 millió eurót fordítanak. A bochumi üzem 5 ezer alkalmazottja közül 1.800-nak mondanak fel.

Az Opel összesen mintegy 48 ezer alkalmazottat foglalkoztat közvetlenül Európában. A magyarországi, szentgotthárdi gyárat valószínűleg nem érinti a létszámleépítés. (Más német gyártók pedig sok ezer munkahelyet teremthetnek.) A GM a karcsúsítás mellett fejlesztéseket is kilátásba helyezett, tervei szerint több mint 10 milliárd eurót fordít a termékpaletta megújítására, és a szakszervezetekkel kötött egyezségben vállalta, hogy 2011 és 2014 között minden évben 265 millió eurót fizet az Opel-dolgozóknak, ha nem valósulnak meg a fejlesztési tervek

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo