Az Opel szóvivőjének tájékoztatása szerint a végkielégítés mértékét egy képlet alapján határozzák meg: a társaságnál eltöltött évek számát megszorozzák az életkorral és a havi fizetéssel, majd az így kapott összeget elosztják 35-tel. Ennek alapján egy 50 éves Opel-munkás nagyjából 100 ezer euróval távozhat, ha már 24 évet ledolgozott a gyárban és fizetése eléri a 3 ezer eurót. A társaság legfeljebb 24 év munkaidőt vesz számításba, a végkielégítés felső határát pedig 250 ezer euróban állapította meg.
A bochumi gyár üzemi tanácsnak elnöke kevésnek tarja a végkielégítést: "Jóval többet szerettünk volna" - mondta Reiner Einenkel, aki szerint a korábbi elbocsátási hullámok alkalmával nagyobb pénzt kaptak a távozó dolgozók, a jelenlegi esetben pedig a cégvezetés nem tárgyalt az üzemi tanáccsal.
Megroggyant
Az Opel tulajdonosa a General Motors (GM). A gazdasági válságban megroggyant amerikai cég tavaly csődvédelmet kért, és elhatározta, hogy eladja európai leányvállalatát. A társaság azután állami támogatással talpra állt és novemberben úgy döntött, hogy mégis megtartja az Opelt. Az idén februárban elkészült szanálási terv szerint nagyjából 8 ezer munkahelyet szüntetnek meg.
A belgiumi Antwerpenben 80 éve működő Opel-gyárat bezárják, a 2.600 dolgozó végkielégítésére 400 millió eurót fordítanak. A bochumi üzem 5 ezer alkalmazottja közül 1.800-nak mondanak fel.
Az Opel összesen mintegy 48 ezer alkalmazottat foglalkoztat közvetlenül Európában. A magyarországi, szentgotthárdi gyárat valószínűleg nem érinti a létszámleépítés. (Más német gyártók pedig sok ezer munkahelyet teremthetnek.) A GM a karcsúsítás mellett fejlesztéseket is kilátásba helyezett, tervei szerint több mint 10 milliárd eurót fordít a termékpaletta megújítására, és a szakszervezetekkel kötött egyezségben vállalta, hogy 2011 és 2014 között minden évben 265 millió eurót fizet az Opel-dolgozóknak, ha nem valósulnak meg a fejlesztési tervek