Félreértett vásárlók

 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően.
Az Information Resources Incorporated 75 cégvezetõre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál. A csomagolt termékek (CPG - consumer packaged goods) gyártói felesleges kiadásokban bocsátkoznak, amikor honlapjaikon olyan funkciókat fejlesztenek ki, melyekre a vásárlóknak nincs szükségük. Miközben látszólag komoly erőfeszítéseket tesznek vásárlóik kiszolgálása érdekében, valójában nem képesek kiaknázni az internet nyújtotta legfontosabb előnyöket.

Az IRI tanulmányának megállapítása szerint a vásárlók egyszerűbb honlapokat szeretnének, melyek segítségével könnyebben összehasonlíthatóvá válnának az egyes márkák, termékek tulajdonságai.

Miközben a CPG termékek (kozmetikumok, egészséggondozási- és babaápolási cikkek, élelmiszerek, italok stb.) gyártói előszeretettel kínálnak honlapjaikon on-line játékokat (41%), életmód információkat (41%), a vásárlóknak csak kisebb hányadát (12% , illetve 27%) érdekli mindez. A vásárlók 74 százaléka kész információt szolgáltatni a vásárolt termékekkel kapcsolatos tapasztalatairól, 50 százalékuk kérdőív kitöltésére is hajlandóságot mutat, de csak a gyártók/kereskedők alig több, mint harmada tesz fel ilyen kérdéseket.

Nincs egyetértés marketing módszereket illetően sem. Míg a honlapok 38 százaléka alkalmaz banner hirdetéseket, csupán a vásárlók 5 százaléka tartja azokat vonzónak. Fordított a helyzet a termékmintákkal. A vásárlók kétharmada szívesen fogadná ezeket, de csak a gyártók 19 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki elõnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.

Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.

Forrás: Dotkom

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo