Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7 százalék halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14 százaléka venne ki a nagy kedvezményekért – derült ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató által készített reprezentatív kutatásból.
Se veszteni, se vesztegelni nem tudunk
Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.
Forrás: Media Markt NRC kutatás
A bosszúság elkerülése érdekében a kereskedőknek jobb előre felmérni az igényeket, de a készletek azért sehol sem végtelenek, tehát a vásárlók jól teszik, ha előre készülnek, és korán mennek a boltba – véli Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.