Dől a pénz a lakossághoz, hogy vegyen e-autót

2017-ben először haladta meg az egy milliót a világon eladott elektromos autók száma. Az adat mögött főként Kína áll, ott a villanyautók piaca már nagyobb, mint az amerikai és az európai összesen.

Németországban az e-kocsik piaca 2016- 2017 között megduplázódott és a norvég után már a legnagyobb Európában. Skandináviában egyébként tavaly minden második eladott személykocsi elektromos volt.

Terjednek a villanyautók másutt is: Horvátországban gyártják a Rimac csúcskategóriájú sportkocsit, Lengyelországban pedig pályázatot írtak ki hazai fejlesztésű, elérhető árú villanyautóra.

fotó: wikipedia

Az EU illetékesei sokrétű javaslatokkal készülnek a fejlődés meggyorsítására, mivel különben nem fogjuk tudni elérni a kitűzött klímavédelmi célopkat.

Tanulságos a felmérés, amely szerint

villanyautók (elsősorban elektromos buszok) alkalmazásával napi 279.000 hordóval lehetne csökkenteni a világ olajfogyasztását.

Ez a mennyiség pontosan megfelel Görögország egy napi teljes fogyasztásának.

Támogatja az Unió, hogy anyagi ösztönzéssel segítsék az e-kocsik elterjedését. A belga, a francia, a német és a brit kormány már hozzájárul azok vásárlásához, Norvégiában és Hollandiában pedig a fogysztási adó elengedését, vagy jelentős csökkentését tervezik ezekre a járművekre.

India célul tűzte ki: 2030 után csak villanyautók közlekedhessenek az országban, hogy véget vessenek a levegőszennyzés okozta súlyos egészségkárosodásnak. A kormány egy milliárd eurónak megfelelő összeget fordít elektromos kétkerekű járművek elterjesztésére, valamint arra, hogy fizessenek azoknak a járműtulajdonosoknak, akik leállítják, bontóba adják robbanómotoros kocsijukat.

Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk!
A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.

Vita van az Unióban arról, hogyan számítsák a jövőben a robbanómotoros járművek károsanyag-kibocsátását. A gyártók azt szeretnék, ha a járművek súlya maradhatna az alap, a környezetvédők képviselői amellett érvelnek, hogy – amerikai és kínai mintára - a kocsik “lábnyoma”, azaz a környezeti kihatás legyen a mérce. A gyárak szempontjából ez elsősorban a nehéz járműveknél jelentene többletkiadásokat.

A hosszú távú, 2050-ig szóló tervezésnél mindenesetre figyelembe kell venni az Európai Energia-Ügynökség adatait: míg az e-járművek 2014-ben a világ áramfogyasztásának mindössze 0.03 százalékát tették ki, azok elterjedésével a század közepéig már 9.5 százalékra emelkedhet a szükséglet.

A közlekedés elektrifikálásához egyébként új építési szabványokra is szükség van. A tervezett rendszabály előírja majd, hogy új épületeknél, illetve régiek restaurálásánál ki kell építeni vezetékeket, amelyekhez csatlakoztathatók töltőállomások. A tervet, hogy parkolóknál legyen kötelező töltők kiépítése, elvetették, pedig ez távlatban 3 millió állomást jelentene az Unióban.

(Forrás: Euractiv)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo