A Facebook megújulókra vált

Két évvel ezelőtt 700.000 online aktivista támogatásával indította el a Greenpeace a „Mondj NEM-et a szénre" kampányát a Facebook közösségi portálon. Most, hogy a cég a szervereit megújuló energiából fogja üzemeltetni, a kampány véget ér.

A Greenpeace és a Facebook ma közösen jelentették be, hogy együttműködnek a megújulók népszerűsítésében és közös programot dolgoznak ki az energiaszolgáltatók zöldítésére. Két évvel ezelőtt 700.000 online aktivista támogatásával indította el a Greenpeace a „Mondj NEM-et a szénre" kampányát a Facebook közösségi portálon. (2) Most, hogy a cég a szervereit megújuló energiából fogja üzemeltetni, a kampány véget ér.


Kép:sxc
Természetes hűtés
A Facebook Facebook első Amerikán kívüli saját tulajdonú szerverparkja a sarkkör közelében épül. A területen az éves átlaghőmérséklet 2 C°, így a gépek hűtéséről a természet gondoskodik. Ezért csupán kiegészítő energiát igényel, amit vízerőművel fedeznek. A fogyasztás azonban még így is mintegy 120 megawatt lesz. A cég oregoni szerverparkja is szabad levegős hűtéssel működik, ami rendkívül takarékos, ráadásul környezetbarát.

„ A Greenpeace és a Facebook ezentúl közösen dolgozik, hogy rávegyék a nagy energiaszolgáltatókat, hogy hanyagolják a szenet mint energiaforrást, és építsenek inkább megújulókra. Ez a lépés követendő példa az egész számítástechnikai ipar számára" - mondta Tzeporah Berman, a Greenpeace International klíma és energia programjának társigazgatója. „A megújuló energiákkal erősítjük a klímaváltozás elleni harcot és lerakjuk egy erős gazdaság és egészségesebb társadalom alapjait." (A közösségi oldalak, mivel szolgáltatásaik nagy része ingyenes, nem csak a nagy cégeknek, a kkv-knak is tartogatnak lehetőségeket. Ahhoz, hogy a "webkettővel" sikereket érjünk el, sokkal inkább ötletre van szükség pénz helyett.)

„A Facebook várja a napot, hogy a tiszta és megújuló energiákra támaszkodjon a világ, és a Greenpeace-szel és egyéb szervezetekkel azon dolgozunk, hogy ez minél hamarabb eljöjjön" - nyilatkozta Marcy Scott Lynn a Facebook fenntarthatósági program munkatársa. „A Greenpeace nagyon sikeresen használja céljai érdekében a Facebookot, ezért örömmel várjuk, hogy további módszereket dolgozzunk ki a klímaváltozás elleni közös fellépés erősítésére." (Magyarországon átalakul a megújulók támogatási rendszere, erről itt olvashat részletesebben.)

„A Facebook voksa a megújulók mellett magas mércét állít az olyan IT és cloud computinggal (felhővel) foglalkozó cégek elé, mint az Apple, az IBM, a Microsoft, vagy a Twitter" - mondta Casey Harrell, a Greenpeace International vezető IT szakértője. „Facebook kampányunk bizonyította, hogy az emberek szeretnék, ha közösségi oldaluk energiaszükségletét megújulókból és nem piszkos energiahordozókból fedeznék. A Greenpeace természetesen tovább folytatja az IT szektor zöldítéséért folyó kampányát, hiszen a szektor világszerte már most annyi energiát fogyaszt együttesen, mintha ez lenne a világ ötödik legnagyobb országa."

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo