A mosógépeknél már figyelünk az energiamegtakarításra

A fenntarthatóság erőteljesen jelen van a háztartási gépek világában, például a mosógépek és a hűtőszekrények vásárlásakor. A fogyasztók törekszenek rá, hogy energiát spórolhassanak meg, ezért az energiacímkék fontos szerepet játszanak a döntési folyamatban.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában az elmúlt évtizedben az értékesítés egyik fontos sikertényezője lett a megkülönböztetést segítő energiacímke – mivel így elérhetővé tették a gyártók számára, hogy megkülönböztessék magukat, és ez hozzájárult a megnövekedett fogyasztói elégedettséghez.

2012-ben az európai országokban mindössze a termékek 24%-a rendelkezett A++/+++ címkével, 2018-ra azonban a „Legjobb” címkével értékesített háztartási gépek részesedése 62%-ra nőtt. A+++ címkével mosógépeket adtak el, a hűtőszekrények és a fagyasztók piacán még mindig ritka ez a címke.

Forrás: GfK

Egyrészt az azonos méretű háztartási gépek az elmúlt évek során egyre energiatakarékosabbá váltak (például a no-frost technológiával ellátott kombinált hűtő-fagyasztók átlagosan 9 százalékkal kevesebb energiát fogyasztottak 2018-ban, mint 2014-ben), másrészt azonban egyre több fogyasztó vált át nagyobb kapacitású készülékre.

A műszaki cikkek esetében is a nagyobb teljesítmény került előtérbe. A vásárlók törekednek a gazdag és kényelmes fogyasztási élményre, azaz nagyobb kapacitású hűtőszekrényeket vásárolnak, amelybe több élelmiszert helyezhetnek el egyszerre, és így ritkábban kell vásárolni menniük.

Forrás: GfK

Azonban egyre több fogyasztó érez felelősséget a környezetünk iránt — jó példa erre a globális felmelegedés elleni mozgalmak számossága. A GfK Consumer Life® kutatása is megerősíti a fenntarthatóság előretörését: 2018-ban világszerte a válaszadók 45%-a mondta azt, hogy lelkiismeret furdalása van, ha valami olyat tesz, ami nem környezetbarát. Ez a gondolkodásmód folyamatos növekedést mutat a 2015-ös 37%- hoz képest.

Nyilvánvaló, hogy két fogyasztói igény csap itt össze egymással: A fenntarthatóság (energiatakarékosság) és a nagyobb teljesítmény (energiaéhség).
Valójában mi fontos a műszaki fogyasztási cikkeket, például mosógépeket, szárítógépeket és hűtőszekrényeket vásárló fogyasztók számára? Infografikánkból megtudhatja, milyen fenntarthatósági trendek érvényesülnek Európában a háztartási gépek terén. 
A legtöbb ingatlan még mindig korszerűtlen
Lassan javul a magyar lakások energiafogyasztása, de az ingatlanok túlnyomó része továbbra is korszerűtlennek mondható - derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből, amely a Lechner Tudásközpont adatain, illetve több mint 417 ezer ingatlanhirdetés statisztikáin alapul.
Az energiahatékonyságot is figyelembe vevő tudatos vásárlás hazánkban is teret nyert, amihez hozzájárultak a kormány csereprogramjai is. A 2014-2018 közötti hazai adatokat vizsgálva, megállapítható, hogy 4 év alatt a nagyobb háztartási gépek (mosó- és mosogatógépek, szárítógépek, hűtők, fagyasztók, sütők) esetében jelentősen nőtt az A plusz(+/+/+) energiaosztály részaránya. A legjelentősebb emelkedés az A+++ -os mosógépek esetében figyelhető meg: arányuk 2014-es 20,6%-ról 2018-ra 67,8%-ra növekedett.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo