Visszatáncol a kormány a brutális adóemeléstől

Egy friss módosító indítvány szerint mégsem emelnék meg harminc százalékkal a reklámhordozó papírra kivetett termékdíjat januártól és a jelek szerint a műanyag zacskók is velünk maradnak jövőre. 

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy, Hende Csaba, az Országgyűlés Törvényalkotó Bizottsága neve alatt jegyzett módosító indítvány szerint mégis megúszhatja a reklámhordozó papír a 30 százalékos termékdíj emelést. Mint azt korábban a Piac & Profit megírta, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-án nyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslatát az Országgyűlés elnökének. A módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedett volna 2018. január elsejétől.

Kép:Flickr

A most benyújtott módosítás szerint az Európai Bizottság a „körkörös gazdaságról” szóló jogszabály javaslat-csomag keretében kezdeményezte a hulladékgazdálkodási szabályozás elveinek, fogalmainak, főbb rendelkezéseinek, illetve a tagállamokat érintő hulladékgazdálkodási célkitűzések módosítását. A javaslat-csomag elfogadására még nem került sor, ám addig is a módosító javaslat indoklásában az áll, hogy az új az Európai Uniós szabályok elfogadásáig ne kerüljenek megnövelésre azok a hulladékgazdálkodási célú fizetési kötelezettségek, amelyek a nemzetgazdaság szereplői részére később indokolatlannak minősülő terheket jelenthetnek.

Ezzel a szakemberek is egyetértettek: lapunknak Urbán Zsolt, a Magyar reklámszövetség elnöke úgy nyilatkozott, hogy a termékdíj emelése mindenképpen áremeléshez vezetne a nyomtatott reklámtermékek piacán, ami még inkább az online hirdetési eszközök felé tolná a megrendelőket. “Ezzel nem is lenne semmi baj, de ezen nem a magyar adófizetők, vagy vállalkozások fognak nyerni, hanem az online hirdetési piacon egyeduralkodó globális szereplők, amelyeken nehéz behajtani a különféle adótételeket” – mondta Urbán Zsolt. (Ez nem az első alkalom, amikor a magyar reklámpiacba történő beavatkozás miatt a Google és a Facebook jártak jól.)

A javaslat persze nem csak a reklámhordozó papírra vonatkozik, a műanyag zacskók sem kerülnek át ezzel a döntéssel a magasabb termékdíj-kategóriába.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo