Tovább szárnyalna az autóipar, ha lenne hozzá munkaerő

Az árbevétel és a foglalkoztatottság tekintetében is az autóipar bővülése várható idén – áll a PwC Magyarország felmérésében, ami a Széchenyi Tőkealap blogján érhető el. Már 2017 is a növekedés éve volt, várhatóan az idei adatok is hasonlóan pozitívak lesznek.

A válaszadók túlnyomó többségben egyetértenek azzal, hogy az Ipar 4.0 koncepció elkerülhetetlen, valamint, hogy keményen kell dolgozni az innováció elősegítésén.

Húz a járműipar - Kép: ZF Lenksysteme Hungária Kft.

A növekedési kilátásokat veszélyeztető kockázatok között első helyen a képzett munkaerő hiánya áll, a kitöltők 78%-a értékelte veszélyforrásként ezt a faktort.

A rendelkezésre álló új szakképzett munkaerő hiánya a cégek növekedési kilátásaira is közvetlen hatással van, negyedük arról számolt be, hogy létszámgondok miatt utasított már vissza megbízást.

Mindeközben a konjunktúra miatt egyelőre kevés cég gondolkodik költségcsökkentésben.

Az autóipar felkészülten néz az Ipar 4.0 felé

A megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége, közel 85%-a számára már ismert az Ipar 4.0 koncepció, és elkerülhetetlennek érzik a gyártási folyamatok változását. Negyedük már jelenleg is használ Ipar 4.0-ás megoldásokat a termelésben, míg a többség középtávon számít arra, hogy – elsősorban a kutatás-fejlesztésben, a termelésben és a logisztikában – megjelennek a technológiai újítások.

A kereslet és a követelmények növekedésével összhangban a beszállítóknak intenzíven kell dolgozniuk a termelés hatékonyságának folyamatos javításán és az innováció elősegítésén ahhoz, hogy megfeleljenek a megnövekedett igényeknek.

A PwC összegzése szerint már rövidtávon is piacvesztéssel kell számolniuk azoknak az autóipari beszállítóknak, amelyek kis kutatásfejlesztési igényű, hagyományos terméket gyártanak.

Az elektromos autókban például 60%-kal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben. Ez a tény az autóipart és a beszállítói hálózatot is negatívan érinti.

37 milliárdos fejlesztés a Boschtól

A felmérés eredménye mentén világosan körvonalazódik, hogy az Ipar 4.0 megkerülhetetlen az autóipar számára és hogy a magyar autóipar jövője az infrastruktúra fejlesztésében, az innovációban és a kutatás-fejlesztést támogató környezetben rejlik.

A jövőt illetően a kutatásból az is kiderült, hogy a robotika 5 éven belül stratégiai fontosságú lesz az autóipari beszállítók számára Magyarországon.

Ennek megalapozása jeleként a megkérdezett vállalatok 13%-a gondolkodik helyi K+F központ megalapításán vagy a központi K+F tevékenységek lokális támogatásán.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo