Sok autószerviz csak annak látszik

Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel – derült ki egy kutatásból.

Közleményük szerint a Garvisor közösségi szervizkereső portál üzemeltetői az elmúlt négy hónapban több mint ötezer autószervizt mértek fel. A weboldalon ezekből több mint 2100, előzetesen átvizsgált szerviz van jelen, amelynek a szolgáltatásai között kereshetnek a felhasználók országosan, és értékelhetik is az elvégzett munkát.

Kép: Pixabay

Az adatbázisba csak azok a szervizek kerülhettek be, amelyek valóban rendelkeznek az adott szolgáltatás elvégzéséhez szükséges tárgyi feltételekkel – műszerekkel, berendezésekkel –, és vállalták, hogy szolgáltatásaikat a közösség értékelje.

A felmérés során kiderült, hogy a szolgáltatók 18,3 százaléka – tevékenysége alapján – nem tekinthető járműszerviznek, nem nyújtja a meghirdetett szolgáltatást vagy nem rendelkezik a feltüntetett szolgáltatás elvégzéséhez szükséges műszerparkkal.

A vizsgált több mint ötezer cég további 13,3 százalékát azért nem vették fel az adatbázisba, mert nem vállalták a közösségi értékelést, vagy a műhely leterheltsége és a munkaerőhiány miatt nem tudnák vállalni további megrendelések ellátását.

Nem futja új autóra a magyarnak
Az átlag magyar háztartás 10 évesnél öregebb, eleve használtan vásárolt autóval közlekedik. Az autók többsége 5 és 15 ezer kilométer közötti távot fut évente, a háztartások zöme elsősorban bevásárlásra, belföldi utazásra és munkába járásra használja az autóját.
A kutatás szerint a szervizek több mint 90 százaléka márkafüggetlen. A legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások közül az időpontfoglalást a szervizek 87 százaléka, a szaktanácsadást 68, az ügyfélvárót 65, a wi-fi kapcsolatot 57, a flottaszervizelést pedig 61 százaléka vállalja.

A felmérés szerint a bankkártyás fizetést egyelőre a cégek alig 22 százaléka biztosítja. A szolgáltatók kevesebb mint fele, 44 százaléka vállalja az autó el- és hazaszállítását, és csupán 15-15 százalékuk biztosít a javítás idejére csereautót vagy non-stop gépkocsi-átvételt. A non-stop javítási szolgáltatásokat vállaló szolgáltatók aránya még ennél is alacsonyabb, 7 százalékos.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo