Sok autószerviz csak annak látszik

Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel – derült ki egy kutatásból.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közleményük szerint a Garvisor közösségi szervizkereső portál üzemeltetői az elmúlt négy hónapban több mint ötezer autószervizt mértek fel. A weboldalon ezekből több mint 2100, előzetesen átvizsgált szerviz van jelen, amelynek a szolgáltatásai között kereshetnek a felhasználók országosan, és értékelhetik is az elvégzett munkát.

Kép: Pixabay

Az adatbázisba csak azok a szervizek kerülhettek be, amelyek valóban rendelkeznek az adott szolgáltatás elvégzéséhez szükséges tárgyi feltételekkel – műszerekkel, berendezésekkel –, és vállalták, hogy szolgáltatásaikat a közösség értékelje.

A felmérés során kiderült, hogy a szolgáltatók 18,3 százaléka – tevékenysége alapján – nem tekinthető járműszerviznek, nem nyújtja a meghirdetett szolgáltatást vagy nem rendelkezik a feltüntetett szolgáltatás elvégzéséhez szükséges műszerparkkal.

A vizsgált több mint ötezer cég további 13,3 százalékát azért nem vették fel az adatbázisba, mert nem vállalták a közösségi értékelést, vagy a műhely leterheltsége és a munkaerőhiány miatt nem tudnák vállalni további megrendelések ellátását.

Nem futja új autóra a magyarnak
Az átlag magyar háztartás 10 évesnél öregebb, eleve használtan vásárolt autóval közlekedik. Az autók többsége 5 és 15 ezer kilométer közötti távot fut évente, a háztartások zöme elsősorban bevásárlásra, belföldi utazásra és munkába járásra használja az autóját.
A kutatás szerint a szervizek több mint 90 százaléka márkafüggetlen. A legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások közül az időpontfoglalást a szervizek 87 százaléka, a szaktanácsadást 68, az ügyfélvárót 65, a wi-fi kapcsolatot 57, a flottaszervizelést pedig 61 százaléka vállalja.

A felmérés szerint a bankkártyás fizetést egyelőre a cégek alig 22 százaléka biztosítja. A szolgáltatók kevesebb mint fele, 44 százaléka vállalja az autó el- és hazaszállítását, és csupán 15-15 százalékuk biztosít a javítás idejére csereautót vagy non-stop gépkocsi-átvételt. A non-stop javítási szolgáltatásokat vállaló szolgáltatók aránya még ennél is alacsonyabb, 7 százalékos.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo