Rengeteg magyar cégnek kell új forrásokat találnia a háború miatt

A háborús konfliktus miatt Oroszországra kivetett uniós és egyéb szankciók miatt körülbelül 200-300, több milliárd forintos éves forgalommal rendelkező magyar cégnek kell új lehetséges vevőket és beszerzési forrásokat keresniük. Ez közvetve százezer magyar család megélhetését érinti.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja elmondta, a kapcsolatépítés most azért is hatványozottan bonyolult feladat, mert nem csak a magyar piacot érinti a válság, egész Európában új lehetőségeket keresnek a cégek. Hozzátette, a folyamatot a szigorú nyugat-európai vállalati struktúra és a személyes találkozók hiánya is megnehezíti.

Vége az uniós-orosz kereskedelemnek. Mi lesz veled gazdaság?

A háború kirobbantása miatt sorozatban vetik ki a durvábbnál durvább gazdasági szankciókat Oroszországra a kormányok mellett a nagyvállalatok is, ennek eredményeként pedig gyakorlatilag egyik napról a másikra szűnt meg a hétköznapi kereskedelem Moszkvával az Európai Unióban.

Sor egy ukrajnai szupermarketben (Fotó: Depoistphotos)

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja felhívta rá a figyelmet, Magyarországon 200 és 300 közé tehető azoknak a cégeknek a száma, amelyek több milliárdos éves forgalmat bonyolítanak le és export vagy import tevékenységet folytatnak az oroszokkal. Nem egyszerű feladat a 2000 milliárd dolláros kiesés pótlása

Hazánk exportja és importja nagyságrendileg kétezer milliárd dollárra tehető éves szinten orosz viszonylatban. Az import döntő többsége az olaj és a gáz, de a gépalkatrészek, a nukleáris technológiával kapcsolatos termékek, a gyógyszerek, a kemikáliák, az elektromos eszközök valamint a fém, a vas és az acél is jelentős részét adja ennek, sorolta. Megjegyezte, az export összetétele is rendkívül hasonló, de Magyarország járműveket, vonatalkatrészeket, optikai rendszereket és egészségügyi rendszereket is szállított mostanáig az oroszoknak. „A krími válságot követően, 2014 óta nagyjából felére csökkent már a forgalom Oroszország és Magyarország között, és csak a legerősebb cégek tudtak az orosz piacon életben maradni. Most őket éri ez a csapás, ami közvetve 100 ezer család megélhetését veszélyezteti. Az embargó miatt ezeknek a cégeknek új lehetséges vevőket és beszerzési forrásokat kell találniuk, ami időbe telik” – magyarázta.

Megoldás: azonnali új üzleti partnerek megszerzése. De mégis hogyan?

A Clientfactory import-export bevétel növelési szakértője rámutatott, azon nyomban cselekednie kell az érintett magyar vállalatoknak. Ehhez első körben szét kell nézni Európában és tudatos módszerekkel kell keresni azokat a potenciális partnereket, akik akár vevőként, akár eladóként szóba jöhetnek.

Megjegyezte, a helyzetet bonyolítja, hogy az Oroszország ellen kivetett szankciók az összes többi EU-tagállamra is hatással vannak, ezekben az országokban is új utakat keresnek a cégek, ami egy éles versenyhelyzetet teremt a nemzetközi piacon.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo