Nem bíznak benne, mégis a Facebook a kkv-k kedvence

Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: nem tartják hitelesnek, és nem bíznak benne – ismertette a legfrissebb felmérés eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2009-ben, amikor első alkalommal végezték el a kutatást, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k, ma több mint 100 közül! A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt még mindig a kék óriáshoz köthető.

A listát idén is a Facebook céges oldal vezeti (64%), a második leggyakrabban használt eszköz a saját honlap (50%), amit a Facebook hirdetés (47%), majd negyedikként az ajánlás (45%) követ. Erősödött a blog használatának a népszerűsége (37%), négy helyet javítva most az 5.

Először került 10 közé az Instagram (33%): a tavalyi 15. helyről a 7. helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook munkálkodásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a toplistába, és stabilan őrzi a pozícióját. A keresőoptimalizálás (29%) évről évre veszít a népszerűségéből, idén a 10. helyre csúszott.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2018-ban

  1. Facebook céges oldal
  2. Saját honlap
  3. Facebook hirdetés
  4. Ajánlás
  5. Blog, saját honlapon ↑+4
  6. Facebook post kiemelés ↓–1
  7. Instagram oldal ↑+8
  8. GoogleAds
  9. Facebook csoport
  10. Keresőoptimalizálás ↓–3
A Facebook elherdálja a bizalmat

„Ha nem a gyakoriság, hanem a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a kkv-k által használt marketingeszközöket, kiderül, hogy a Facebook körül végbement változások nem múltak el nyomtalanul. Ha Mark Zuckerberg tovább feszíti a húrt, elfordulnak a kisvállalati hirdetők” – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ugyanis, ha a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a marketingeszközöket, a Facebook már nem szerepel olyan jól. Csak a Facebook hirdetés került a 10 leghatékonyabbnak értékelt eszköz közé ötödikként, míg egy évvel ezelőtt a 3. volt. A Facebook céges oldal ma a 16., de 2017-ben még az 5. leghatékonyabb eszköz volt. A Facebook üdvöskéje az Instagram oldal, hatékonyság szerint csak a 20. A leghatékonyabb marketingeszköz a válaszadók szerint továbbra is az ajánlás.Talán nem véletlen: ma a bizalom a legnagyobb érték.

A válaszadók 59 százaléka bízik a Google-ben mint hirdetési eszközben, míg a Facebook-ban 48 százalék.

Még beszédesebb, hogy mint információ forrást a Google-t a válaszadók 57 százaléka tartja hitelesnek, míg a Facebookot 19 százalék.

Nem erre az állásra, de jönnék
Hihetetlen ütemben termelődnek és terjednek a közösségi média felületein az álláshirdetések. Látszólag nagyon egyszerűen használható ez a vadászmező, valójában azonban sok olyan érzékeny pontja van a kommunikációnak, amelyen elcsúszhat egymás mellett a kereslet és a kínálat.
De ha ez így van, akkor miért a Facebook a népszerűbb? Mert a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani, olyan egyszerű, míg a GoogleAds kezeléséhez – a többségnek – szakember kell. Összehasonlításképpen: a Facebook hirdetést a válaszadók 82 százaléka végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64 százalék. Természetesen ennek a képnek a kialakulásában szerepe van az ingyenes elérés korlátozásának, valamint az adatkezelési botrányoknak is – magyarázza Wolf Gábor.

Ami divatos, nem feltétlen hatékony

Már-már frusztrálóan nagy a választék marketingeszközökből, amit egy kisvállalkozás vezetője vagy marketingese egyre nehezebben lát át. Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketingeszközöket a hatékony megoldások helyett.

Wolf Gábor szerint azonban óriási hiba sok időt és pénzt fecsérelni a divatos eszközökre. Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazása javasolt, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo