Nem bíznak benne, mégis a Facebook a kkv-k kedvence

Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: nem tartják hitelesnek, és nem bíznak benne – ismertette a legfrissebb felmérés eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2009-ben, amikor első alkalommal végezték el a kutatást, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k, ma több mint 100 közül! A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt még mindig a kék óriáshoz köthető.

A listát idén is a Facebook céges oldal vezeti (64%), a második leggyakrabban használt eszköz a saját honlap (50%), amit a Facebook hirdetés (47%), majd negyedikként az ajánlás (45%) követ. Erősödött a blog használatának a népszerűsége (37%), négy helyet javítva most az 5.

Először került 10 közé az Instagram (33%): a tavalyi 15. helyről a 7. helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook munkálkodásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a toplistába, és stabilan őrzi a pozícióját. A keresőoptimalizálás (29%) évről évre veszít a népszerűségéből, idén a 10. helyre csúszott.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2018-ban

  1. Facebook céges oldal
  2. Saját honlap
  3. Facebook hirdetés
  4. Ajánlás
  5. Blog, saját honlapon ↑+4
  6. Facebook post kiemelés ↓–1
  7. Instagram oldal ↑+8
  8. GoogleAds
  9. Facebook csoport
  10. Keresőoptimalizálás ↓–3
A Facebook elherdálja a bizalmat

„Ha nem a gyakoriság, hanem a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a kkv-k által használt marketingeszközöket, kiderül, hogy a Facebook körül végbement változások nem múltak el nyomtalanul. Ha Mark Zuckerberg tovább feszíti a húrt, elfordulnak a kisvállalati hirdetők” – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ugyanis, ha a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a marketingeszközöket, a Facebook már nem szerepel olyan jól. Csak a Facebook hirdetés került a 10 leghatékonyabbnak értékelt eszköz közé ötödikként, míg egy évvel ezelőtt a 3. volt. A Facebook céges oldal ma a 16., de 2017-ben még az 5. leghatékonyabb eszköz volt. A Facebook üdvöskéje az Instagram oldal, hatékonyság szerint csak a 20. A leghatékonyabb marketingeszköz a válaszadók szerint továbbra is az ajánlás.Talán nem véletlen: ma a bizalom a legnagyobb érték.

A válaszadók 59 százaléka bízik a Google-ben mint hirdetési eszközben, míg a Facebook-ban 48 százalék.

Még beszédesebb, hogy mint információ forrást a Google-t a válaszadók 57 százaléka tartja hitelesnek, míg a Facebookot 19 százalék.

Nem erre az állásra, de jönnék
Hihetetlen ütemben termelődnek és terjednek a közösségi média felületein az álláshirdetések. Látszólag nagyon egyszerűen használható ez a vadászmező, valójában azonban sok olyan érzékeny pontja van a kommunikációnak, amelyen elcsúszhat egymás mellett a kereslet és a kínálat.
De ha ez így van, akkor miért a Facebook a népszerűbb? Mert a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani, olyan egyszerű, míg a GoogleAds kezeléséhez – a többségnek – szakember kell. Összehasonlításképpen: a Facebook hirdetést a válaszadók 82 százaléka végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64 százalék. Természetesen ennek a képnek a kialakulásában szerepe van az ingyenes elérés korlátozásának, valamint az adatkezelési botrányoknak is – magyarázza Wolf Gábor.

Ami divatos, nem feltétlen hatékony

Már-már frusztrálóan nagy a választék marketingeszközökből, amit egy kisvállalkozás vezetője vagy marketingese egyre nehezebben lát át. Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketingeszközöket a hatékony megoldások helyett.

Wolf Gábor szerint azonban óriási hiba sok időt és pénzt fecsérelni a divatos eszközökre. Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazása javasolt, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo