Nem akarnak fizetni a csaló autógyárak

A német tartományok vezetői, a környezet- és a fogyasztóvédők egyaránt követelik, hogy az autógyárak álljanak helyt a manipulált dízel-kocsikért, de a megoldás késik.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A VW konszern, a BMW és a Porsche után legutóbb az Opel egyes típusairól derült ki, hogy a gyártó manipulálta a dízel-motorok szoftverét, ezzel a motorok a megengedett károsanyag-mennyiség többszörösét bocsátják ki.

Kép: Pixabay

Nem csak környezet- és fogyasztóvédő szervezetek, de a tartományok, és a szövetségi kormány is azon az állásponton van, hogy a gyártóknak felelniük kell: ingyen kellene rendbetenni ezeket a motorokat, illetve visszavenni, kicserélni a kocsikat, ha tulajdonosuk ezt igényli.

Sok autóst ugyanis súlyos veszély fenyeget: Németország egy sor nagyvárosában megtilthaják idősebb dízel-járművek behajtását.

Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben
Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.

A szövetségi kormány és az autógyártók közötti tárgyalások eddig nem hoztak végleges eredményt. A gyártók ugyan elismerték felelősségüket, de a terheket meg szeretnék osztani mind az autósokkal, mind az állami költségvetéssel. A közlekedési minisztérium ezt elutasítja és azt fontolgatja, hogy 5.000 eurós bírságot szab ki minden, manipulált motorral felszerelt kocsi után.

Ugyanakkor köteleznék a gyártókat arra, hogy a szükséges kipufogó-berendezéseket díjtalanul szereljék fel. Még szigorúbbnak ígérkezik az intézkedés, amely kötelezné az autógyárakat: most forgalomba kerülő dízel-kocsijaikra adjanak garanciát, hogy azokat legalább a következő öt évben nem érinti majd behajtási tilalom. Ha erre mégis sor kerülne, akkor a gyár köteles ingyen kicserélni az autót.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo