Minden új autóban kötelező lesz fogyasztásmérő

2017. november 21. kedd - 14:25 / kfarkas
  •    

Az Európai Unió megelégelte egyes autógyártók trükközéseit, ezért 2020-tól kötelező lesz a független fogyasztásmérők beépítése a személygépkocsikba és a kistehergépjárművekbe.

Sajtóinformációk szerint az Európai Bizottság megelégelte az egyes autógyártók trükközéseit gépjárművel fogyasztásával (a dízelbotrányként elhíresült csalássorozatról itt olvashat). Egy független szakértői bizottság által javasolt rendelet szerint várhatóan 2020-tól minden, az Európai Unióban gyártásba kerülő új típusba, 2021-től pedig minden forgalomba hozott új személygépkocsiba és kistehergépjárműbe kötelezően be kell építeni egy független fogyasztásmérő rendszert.

A világméretű csalásra egyébként véletlenül derült fény, két egyetemista kísérleteinél.

Kép: SXC

Kép: SXC

Az intézkedésre azért van szükség, mert a valós fogyasztás köszönőviszonyban sincs a gyártók által megadott értékekkel. Az International Council on Clean Transportation (ICCT) nemrégiben megjelent tanulmánya szerint az új személygépkocsik fogyasztása átlagosan 42 százalékkal tér el a gyári értékektől. A helyzet ráadásul csak romlott az elmúlt években, 2013-ban az eltérés még csak 25 százalékos volt.

A Der Spiegel információi szerint Brüsszel a jövő év elején bocsátja ki a tervezetet szavazásra. A várható költségeket a gyártók csak nehezen fogják átterhelni a fogyasztókra, a tervezet ugyanis a mérőeszköz árát is megadja, autónként nem járhat egy eurónál több költséggel.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak – gondoljunk csak a Volkswagen-botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek