Minden új autóban kötelező lesz fogyasztásmérő

Az Európai Unió megelégelte egyes autógyártók trükközéseit, ezért 2020-tól kötelező lesz a független fogyasztásmérők beépítése a személygépkocsikba és a kistehergépjárművekbe.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sajtóinformációk szerint az Európai Bizottság megelégelte az egyes autógyártók trükközéseit gépjárművel fogyasztásával (a dízelbotrányként elhíresült csalássorozatról itt olvashat). Egy független szakértői bizottság által javasolt rendelet szerint várhatóan 2020-tól minden, az Európai Unióban gyártásba kerülő új típusba, 2021-től pedig minden forgalomba hozott új személygépkocsiba és kistehergépjárműbe kötelezően be kell építeni egy független fogyasztásmérő rendszert.

A világméretű csalásra egyébként véletlenül derült fény, két egyetemista kísérleteinél.

Kép: SXC

Az intézkedésre azért van szükség, mert a valós fogyasztás köszönőviszonyban sincs a gyártók által megadott értékekkel. Az International Council on Clean Transportation (ICCT) nemrégiben megjelent tanulmánya szerint az új személygépkocsik fogyasztása átlagosan 42 százalékkal tér el a gyári értékektől. A helyzet ráadásul csak romlott az elmúlt években, 2013-ban az eltérés még csak 25 százalékos volt.

A Der Spiegel információi szerint Brüsszel a jövő év elején bocsátja ki a tervezetet szavazásra. A várható költségeket a gyártók csak nehezen fogják átterhelni a fogyasztókra, a tervezet ugyanis a mérőeszköz árát is megadja, autónként nem járhat egy eurónál több költséggel.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak – gondoljunk csak a Volkswagen-botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo