Miért használnak a cégek közösségi platformokat?
A legfontosabb cél az új ügyfelek szerzése (61,6 százalék), amit a márkaépítés (50,8 százalék) és a közvetlen értékesítés (27,7 százalék) került, éppen csak egy hangyányit maradt le a dobogóról a kapcsolattartás a régi vevőkkel (25,4 százalék) - derült ki a Liftup 2021 novemberében készített nem reprezentatív kutatásából, amiben 260 magyar vállalkozás válaszolt a kérdésekre.
2022: függetlenségi harc a cégeknek?
Egyre több cég érzi azt, hogy ideje jobban elszakadni a Facebooktól, hiszen a 2022-es terveik között első helyen szerepel az, hogy több platformot használjanak üzleti célra (45,4 százalék), ettől éppen csak a hibahatáron belül van lemaradva került a második helyre a saját adatbázis építés (44,2 százalék), mint új évei feladat.
Ez jelentősen beelőzte az értékesítés növelését a nagy platformokon, ami 33,1 százalékkal került a harmadik helyre.
„A Facebook változásai, és a közösségi platformokat övező botrányok egyre több cége ösztönöznek arra, hogy erősítsék a saját felületeiket. Ez egy nagyon jó irány, hiszen így nem csak a lehetőségeiket tudják növelni, akár a marketing költségeiket is tudják csökkenteni” – mondta el Lévai Richárd ,a Liftup ügyvezetője.Mi a bajunk a Facebookkal?
A legnagyobb platform és az azt üzemeltető Meta cég sok okot adott a marketingeseknek az elégedetlenségre. A legnagyobb probléma, hogy fizetni kell (sőt egyre többet kell fizetni) azért, hogy az összegyűjtött követőtábort újra el tudják érni a vállalkozások.
A gyakori változások és az idő igény is egyre nagyobb probléma. Az pedig egyértelműen kiderül, hogy a platform már unalmas sokaknak.
Botrányok, botrányok, botrányok…
A Facebookot övező botrányok ellenérzéseket váltanak ki a platformmal foglalkozó vállalkozók egy részében. A kitöltők 6,5 százalék-a az adatvédelmi hiányosságok miatt elégedetlen, 14,6 százalék-a pedig a platform körüli botrányokkal. Érdekes, hogy a marketinggel foglalkozó szakemberek esetében ez utóbbi még magasabb: minden 5. marketingesnek problémát jelentenek ezek a botrányok.
„Ez akár azt is jelentheti, hogy sokaknak lelkiismeret-furdalást is okozhat az, hogy a munkájukkal a Facebookot is támogatják.” – egészítette ki Lévai Richárd.MegériÍ?
Csökkenő elérések, emelkedő hirdetési költségek, problémák, botrányok… ilyen körülmények között vajon megéri még Facebookozni? A válaszadók szerint úgy tűnik, igen. 47,6 százalék mondta azt, hogy igen, egyértelműen megéri, további 37,8 százalék jelölte be, hogy inkább megéri.
A csalódottak tábora ehhez képest bőven 10 százalék alatt van, hiszen 8,5 százalék mondta azt, hogy nem éri meg, de az elvárások miatt van jelen, és csak 1,2 százalék adta meg azt, hogy el fogja hagyni a platformot.
„Az elégedettek aránya a körülmények ismeretében- rendkívül magas. Ugyanakkor van némi elbizonytalanodás, hiszen azok, akik azt mondták, hogy egyértelműen megéri, kevesebben vannak, mint korábban, míg nőtt azok száma, akik azt mondták, hogy inkább megéri üzleti célra használni a Facebookot” – fűzte hozzá Lévai.