Magyarországon a legelégedettebbek a fogyasztók

2018. október 29. hétfő - 10:05 / piacesprofit.hu
  •    

EU-szerte a fogyasztók alig több mint a fele bízik abban, hogy a szolgáltatási ágazatokban működő vállalkozások betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat. A tagállamok többségében a távközlési, a pénzügyi és a közüzemi szolgáltatások továbbra is igen problémás területek.

Magyarországon 2015 óta 6,4 ponttal nőtt a vizsgált piacok összesített átlagos teljesítménymutatója, 89,6 pontra (a maximálisan elérhető 100-ból).

szupermarket

Kép: Pixabay

A magyarországi eredmény így 9,4 ponttal haladja meg a 80,2 pontos uniós átlagot. Magyarországon az árupiacok között a legjobb eredményt a testápolási termékek érték el (94,3 pont), a legrosszabbat pedig a használt gépkocsik (83,0).

A szolgáltatások tekintetében a villamosenergia-szolgáltatások szerepeltek a legjobban (93,8 pont), az ingatlanágazat pedig a legrosszabban (83,1). Összesen 33 piacra vonatkozóan mérték Magyarországon a legjobb eredményt a tagállamok között.

A jelentés kedvező fejleménynek látja, hogy a fogyasztói bizalom terén csökken az eltérés Kelet- és Nyugat-Európa között. Továbbá a fogyasztók körében erős bizalmat élveznek a személyi szolgáltatások (fodrászok, gyógyfürdők), a nyaralási szálláshelyek és a szervezett utazások.

Az internetszolgáltatást és a mobiltelefon-szolgáltatásokat a fogyasztók továbbra is a legproblematikusabb területek közé

Az unióban nem lehetnek másodosztályú termékek és vásárlók
Ha vállalatok egész Európában forgalmaznak egy terméket, amelynek országonként eltérő a minősége, akkor nem címkézhetik fel ugyanúgy és látszólag ugyanazzal a márkával, mert az a fogyasztók félrevezetését jelenti, fogalmaztak az EP képviselői.

sorolják: 20,3%-uk, illetve 17,5%-uk szembesült nehézségekkel ezekben az ágazatokban az elmúlt év során. A fogyasztók legalább 10%-a által említett egyéb területek a következők: televízió-előfizetés, vezetékes telefonszolgáltatás, infokommunikációs technológiai és elektronikai cikkek értékesítése, vasút és városi közlekedés, használt gépkocsik, ingatlan, postai szolgáltatások, új gépkocsik, autókölcsönzési és autójavítási szolgáltatások.

A problémák esetén a fogyasztóknak legnagyobb kárt okozó ágazat a pénzügyi szolgáltatásoké. A lakásbiztosítás, a jelzálog, a kölcsön és hitel, a villamos energia és a vízellátás terén problémákat tapasztaló fogyasztók legalább 35%-a számol be arról, hogy emiatt súlyos kár érte őket.

A légitársaságokkal, befektetési termékekkel és gépjármű-biztosításokkal kapcsolatban nehézségekkel szembesülő fogyasztók is jelentős kárról számolnak be.

“A fogyasztói bizalom erősödik, ám még mindig túl sok fogyasztónak vannak rossz tapasztalatai bizonyos piacok tekintetében, például ingatlanvételkor vagy használt autó vásárlásakor” – nyilatkozta a területért felelős biztos. Az Európai Bizottság idén tavasszal megfogalmazott kezdeményezése megerősíti a fogyasztói jogok érvényesítését és új eszközöket biztosít a fogyasztók számára jogaik megvédéséhez. A kollektív keresetek lehetősége nagyobb mértékű tiszteletben tartására ösztönzi a vállalkozásokat. (eu.hu)