Kulcs a vezetőknek az újgenerációs kihívásokhoz

Hibát követünk el, ha az egy generációhoz tartozókat bedobozoljuk, de ne becsüljük le a különféle életkorú munkatársak változó igényeinek fontosságát - szakértőnk, Róbert Nóra a LifeTraining Központ trénere, aki cikksorozata második részében az újgenerációs kihívásokhoz ad kulcsot a cégvezetőknek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cikksorozat első részében szakértőnk rávilágított, hogy egy-egy generációt hiba lenne bedobozolnunk, ráhúzni egységes jellemzőket. Azért mert egy bizonyos csoportnak azonos a születési száma még nem feltétlen egyformák, hiszen akár a személyiségeikben is különbözhetnek. Egyszerű belegondolnunk abba, hogy egy borsodi településen élő közmunkát végzőnek még ha ugyanannyi idős is, nem a távmunka megoldásán fáj a feje, mint a pesti multinacionális vállaltnál dolgozó kortársainak.

A következőkben egy hasznos kulcskészletet mutatunk be a cégvezetőknek a generációs kihívások kezelésére.

Kép:Fotolia

  • 2 perc figyelem?
Felmérések szerint a ’80-as években még 25 percig tartott a figyelem, a ’90-es években 18 percig, ma pedig ez mindösszesen 2 perc. Ez azt jelenti, hogy egy megbeszélésen kétpercenként kellene új impulzust adnia a fiatal munkatársaknak. Ezt tetézi, hogy csupán 8 mp-alatt döntenek arról, hogy valami érdekli-e őket vagy sem. Vonjuk be őket ezért partnerként a vállalat működésébe, tartsuk szemelőtt, hogy ők is aktív részesei akarnak lenni a történéseknek.
  • Együttműködés:
A hatékony együttműködéshez három dolog szükséges: nyitottság egymás iránt, elfogadás és a rugalmasság. Ez pedig nem mehet másként, mint megtenni az első lépéseket egymás felé, kilépni a komfortzónákból, megtalálni azokat a formákat, egy reggeli közös kávézáson keresztül egy élménygazdag csapatépítésen át, ahol megtapasztalhatjuk ezt az élményt.
  • Szerzőnkről:
    Róbert Nóra a Corvinus Egyetemen végzett, majd ezt követően HR kutatóként és szakértőként dolgozik. Jelenleg a LifeTraining Központ készségfejlesztő tréningjeiben lát tréneri feladatokat.
    A visszajelzés kultúrája
A fiatal generáció működésének kulcsa a visszajelzés adása, alkalmazzunk bátran, tekintsünk úgy, mint egy fogódzóra számukra, hogy bebizonyosodjanak arról, jó úton járnak-e.
  • Fordított szocializáció
Régen stafétaként adták át a generációk a tudást, most pedig a fordított szocializációval ismerkedünk. A világtörténelemben először fordul elő, hogy az előttünk lévő generáció okosabb lesz, mint mi vagyunk sok téren. Érdemes kiaknázni és elismerni ezt a tudást és beépíteni a vállalati kultúrába. Ne számítsunk ugyanakkor rá, hogy az YZ generációsok az idősebb munkatársaikat az életkora alapján fogják tisztelni, egyedüli fokmérő a hitelesség és a teljesítmény, az amit letett már az asztalra.
  • A bizalom elnyerése
A fiatal generáció hatékony elérése a legnagyobb kihívás elé állítja vállalatvezetőket, cégeket. Két titkos recept, amivel mégis bevonhatók, meggyőzhetők az a közösséghez, csapathoz való tartozás élménye és a személyes kapcsolatok megélése.

A sikeres vállalatvezetők jellemzője a generáció fókuszú irányítás és ennek eredménye a szinergia, együttműködés. Ahhoz, hogy a fiatal generációkkal is hatékonyan tudjuk együtt dolgozni, nem csak a vonzó fizetésre, önfejlesztésre (coaching), a karrier lehetőségekre és érdekes projectek van szükségük, hanem a munka-magánélet egyensúlyára is. Érdemes a generációkat megismerni, egymástól bátran tanulni, a fiatal generációsok pedig akár csak Szókratész idejében lendületükkel az új látásmódjukkal, erejükkel mutassák a jövő felé vezető utat.

Szerző:

Róbert Nóra

Tréner

LifeTraining Központ

Elindult a Piac & Profit Online Akadémia!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo