Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban

A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sehol a világon nem terjednek el olyan gyorsan az elektromos autók, mint Kínában. Tavaly mintegy 800 ezer teljesen villanyhajtású vagy hibrid került forgalomba, ami 57 százalékos növekedést jelentett, idén egymilliót várnak.

Kép: Charged

A pekingi vezetés nem annyira környezetvédelmi szempontból szorgalmazza az áttérést, hanem gazdaságpolitikai okból: a cél az, hogy Kína legyen az egyik főszereplő az elektromobilitás területén a világon. Ezzel egyúttal csökkenne függősége az olajimporttól.

A német kormány nem örül a kínai nyomulásnak
A BMW több milliárd euró értékben vásárol akkumulátorokat új villanyautója számára egy kínai cégtől – az pedig üzemet épít Erfurt környékén a rendelés teljesítéséhez.
A legtöbb, Kínában működő gyártó már bejelentette elektroautó-termelése felfuttatását. A helyi piacvezető, a VW konszern, kínai partnereivel a következő hét évben 10 milliárd eurót fektet a villanyautók gyártásába, csak idén három új üzeme nyílik, és akkugyárakat is építenek.

A VW 2025-ig mintegy 40 típust gyárt majd alternatív meghajtással, 25-tel többet, mint eredetileg tervezték. 2020-ig évi kerek 400 ezer kocsi eladását tervezik, ez a szám 2025-ig 1,5 millióra nő.

Előtérben állnak kisebb, könnyű, mozgékony kocsik a városi közlekedésre, amelyeknél nem fontos szempont az akkumulátor kapacitása. A kormány egyébként elrendelte,hogy 2019-től a Kínában gyártott vagy behozott kocsik 10 százalékának vagy tisztán elektromos vagy hibrid meghajtással kell rendelkeznie. További terv, hogy az autógyárak teljes flottája átlagban nem fogyaszthat  majd többet, mint 5 liter üzemanyagot 100 kilométerre.

(Forrás: Handelsblatt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo