Hirtelen rengetegen elkezdtek állást keresni Magyarországon

Intenzív évet zárt tavaly az álláshirdetési és - keresési piac. A jelentkezők száma közel tizedével emelkedett az előző évhez képest, míg a cégek automatizálási szándéka magasabb fordulatszámra kapcsolt. Az év jellemző tendenciáinak markáns eleme, hogy a munkáltatók nyitottabbá váltak az atipikus foglalkoztatási formákra.

A hazai álláskeresési piacon tavaly a jelentkezések száma összességében 9 százalékkal növekedett a 2018. évihez képest, ám a jelentkezőkből közel annyi akadt, mint egy évvel korábban – derül ki a Profession.hu saját adatbázisából készített friss, az elmúlt évet összefoglaló statisztikájából. Mindez arra utal, hogy az elmúlt évben az emberek a korábbi évekhez képest intenzívebben kerestek munkát. Jelentkezésszámok alapján legnagyobb növekedést a szakmunka területén regisztrált Magyarország legnagyobb állásportálja, amelynek mértéke elérte a 22 százalékot. Kiemelkedő előrelépés volt a vendéglátás (20%), a mérnöki szakmák (14%), és az adminisztrációs pozíciók (13%) területén is.

Csúcsterület a vendéglátás

A vendéglátás a közzétett hirdetések esetében is kiemelkedő szektor volt, hiszen 17 százalékos bővülés jellemezte. Ezzel messze a legnagyobb fejlődést mutató ágazat volt. Ezen túlmenően a bankok és az oktatási helyekre intenzíven kerestek alkalmazottakat a munkáltatók: mindkét esetben 5-5 százalékkal bővül a feladatott álláshirdetések száma. A statisztikákból kiderül, hogy a bankszektorban az egy hirdetésre eső jelentkezők száma mérséklődött, így ha ez a tendencia folytatódik, idővel akár szakemberhiány is lehet a szektorban. Az építőipar és a szállítási munkák esetében az adatok szerint is kapacitásaik határára jutottak a vállalkozások. Mindkét területen csökkent a feladott hirdetések száma (-4, illetve -8%-kal), ellenben a jelentkezések érdemi emelkedést mutatnak (12, valamint 8%-kal).

Kép: Pixabay

A tavalyi év álláspiaci statisztikáit vizsgálva a társaságok erősödő automatizálási törekvéseinek jelei is fellelhetőek. A gyártás, termelés területén 11 százalékos hirdetésszám visszaesést, vagyis úgy tűnik cégek sora komoly lépéseket tett, hogy azokon a helyeken, ahol erre módja nyílik, a humán munkaerőt gépi megoldásokra cserélje.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo