Ha egy startup zöld, a befektetők is jobban szeretik

A zöld startup ökoszisztéma meghatározó átalakuláson megy keresztül napjainkban, globális szinten. A fogyasztók egyre érzékenyebbekké válnak a környezeti problémákra, és egyre környezettudatosabb döntéseket hoznak a mindennapokban.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztók mellett egyre több nagyvállalat is felismeri a környezeti problémákat és tűzi ki célul a fenntarthatóság szem előtt tartását, környezettudatos és etikus megoldások integrálását, és kevésbé káros termékek gyártását. Azok a vállalkozások, amelyek ekkora volumenű, valós problémákra kínálnak megoldást, a befektetők számára is nagy potenciállal rendelkeznek.

Induló vállalkozások esetén akkor beszélhetünk zöld startupról, ha a cég új, innovatív megoldást kínál ökológiai lábnyomunk csökkentésére. A forradalmi megoldások mellett sokan a hatalmas üzleti lehetőséget látják meg ezekben a vállalkozásokban, nem véletlenül - hívta fel a figyelmet a Széchenyi Tőkealapkezelő blogjának legfrissebb bejegyzése.

Kép:Fotolia

Nagy probléma = nagy lehetőség

Egy jó üzleti ötlet problémafókuszált, és egy létező problémára kínál megoldást. Sok startupper követi el azt a hibát, hogy már meglévő ötletéhez próbál piacot találni, vagyis a termék oldaláról indítja vállalkozását ahelyett, hogy a piac valós igényeire reagálna – bízva abban, hogy a fogyasztók majd felismerik az általa nyújtott megoldás szükségességét. Tapasztalatunk szerint azonban ez a gondolatmenet szinte minden esetben a bukáshoz vezet.

A nagy, globális szintű környezeti problémák óriási üzleti lehetőséget rejtenek, hiszen a környezetszennyezés napjainkban eddig nem látott méreteket ölt (részletesebben a társadalmi vállalkozásokról itt írtunk). A valós problémákra kínált megoldások a befektetők figyelmét is felkeltik, Magyarországon sincs hiány a zöld megoldások finanszírozására is felhasználható pénzforrásokból. Ráadásul a fogyasztók egyre nagyobb részét foglalkoztatják a környezeti problémák, így a környezetbarát termékek egyre fontosabb szerepet játszanak a mindennapjaikban, a startupoknak pedig lehetőségük nyílik olyan területen kötődni hozzájuk, ami igazán fontos számukra.

Az új üzleti kulcsszó: empátia
Ha nem változik alapjaiban mostani, fogyasztáscentrikus világunk, közel az összeomlás – vallják egyre többen. A rendszerváltó szerepre számos alternatív gazdasági modell bejelentkezett már. Áttörést – most úgy tűnik – a társadalmi vállalkozások hozhatnak, a korábban sztárolt megosztásos vagy a magas szinten támogatott körforgásos gazdaság helyett.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo