GDPR gyakori kérdések: Mindig törölni kell a személyes adatokat?

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Piac & Profit minden, a GDPR-ral kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés:

Mindig törölni kell a személyes adatokat, ha egy személy ezt kéri?

Válasz:

Az általános adatvédelmi rendelet feljogosítja az érintetteket arra, hogy adataik törlését kérjék, a szervezetek pedig kötelesek ennek eleget tenni, kivéve az alábbi esetekben:

  • az ön vállalkozása/szervezete birtokában lévő személyes adatokra a szólásszabadság jogának gyakorlása érdekében van szükség;
  • az adatok megőrzése jogszabályban foglalt kötelezettség;
  • közérdekű okból (pl. közegészségügyi, tudományos, statisztikai vagy történeti kutatási célból).
Amennyiben vállalkozása/szervezete adatokat jogellenesen kezelt, törölnie kell azokat. Magánszemély esetén a róla kiskorúsága idején gyűjtött adatokat törölni kell.

Ami az elfeledtetéshez való jogot illeti: a szervezetektől elvárják, hogy ésszerű lépéseket tegyenek (pl. technikai intézkedések), más weboldalakat tájékoztatva arról, hogy egy bizonyos érintett a személyes adatainak törlését kérte.

Az adatok megőrizhetők, ha megfelelő anonimizálási folyamaton mentek át.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Példa:

Az adatokat nem kell törölni

Vállalkozása/szervezete online újságot működtet. Egyik újságírója közzétesz egy történetet, amelyben bemutatja, hogy egy politikus offshore bankok segítségével pénzt mosott tisztára. A politikus a történet eltávolítására kéri, arra hivatkozva, hogy a cikkben a személyes adatait kezelik. Mivel a személyes adatokat a szólásszabadság jogának gyakorlására használja, az ön vállalkozása/szervezete elvileg nem köteles törölni ezeket az adatokat. Ez azonban a hatályban lévő nemzeti jogszabályoktól függ.

Az adatokat törölni kell

Vállalkozása/szervezete közösségi médiaplatformot működtet. Egy kiskorú fényképeket tölt fel, azonban néhány évvel később úgy dönt, hogy az említett fotók károsan befolyásolhatják a karrierlehetőségeit. Mivel az érintett a feltöltés időpontjában kiskorú volt, az ön vállalkozásának/szervezetének kötelessége törölni az említett fotókat. Továbbá, ha a képeket más weboldalakon is feldolgozták, az ön vállalkozásának/szervezetének ésszerű lépéseket kell tennie a tájékoztatásukra, hogy az érintett a fényképek törlését kérte.

Előző kérdés: Milyen személyes adatokhoz férhet hozzá egy személy?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo