Egy igazi céges sikertörténet: a Kifli.hu felemelkedése

2019-ben a teljes online magyar kereskedelem mindösszesen 0,6 százalékát tette ki az élelmiszer-rendelések aránya. Minderre a járvány ráerősített, vagyis még komoly növekedési potenciál van a szektorban. Mindezt a Kifli.hu számai is mutatják - derül ki a Piac&Profit magazin legfrissebb számából.

A Kifli.hu anyavállalata a cseh Rohlik Group (a rohlik magyarul kiflit jelent). Tulajdonosa, Tomáš Čupr 2014-ben hozta létre a prágai székhelyű vállalatot. A Rohlik mára Csehország legnagyobb kereskedelmi vállalatává nőtte ki magát. A Rohlik Group külföldi terjeszkedésének első állomása Budapest volt 2019-ben. Az online közért még hétvégén is „nyitva van” a vásárlók előtt.

(Fotó: Kifli.hu)
A szupermarket a hét minden napján reggel 7 és 22, illetve pénteken és szombaton 7 és 23 óra között üzemel, ugyanakkor egyre kiegyenlítettebb a hét napjai között a rendelésszámoknak az elosztása. Korábban nagyon erős volt a péntek és szombat és az ünnepek előtti időszakok. Egy átlagos vásárló bruttó 20–22 ezer forintot költ egy bevásárlás során. A slágerkategóriák közé a friss zöldség és gyümölcs, a pékáru, a hús és a tejtermékek tartoznak. Összeállításunkból kiderül az is, itt nem csak élelmiszert lehet vásárolni online, hanem háztartási eszközöket, barkácseszközöket, de a Butlers termékei és idehaza egyedüliként a Marks&Spencer élelmiszerei is megtalálhatók. Márciusban indult el a Benu Gyógyszertárral közös szolgáltatásuk, amelynek keretében vény nélküli gyógyszerek rendelhetők, akár háromórás kiszállítási idővel. Jelenleg Budapestre, az agglomerációba és a Balaton keleti medencéjébe szállítanak gyógyszereket – ahova a Kifli.hu normál esetben is szállít. A vállalat Budapestre és az agglomerációra fókuszál leginkább, de már rövid távon, a 2021-es tervek között is szerepelnek további városok. A magazinnak Makkay János, a Kifli.hu korábbi ügyvezetője is interjút adott (Az interjú márciusban készült, áprilistól Klekner Péter vette át a Kifli.hu ügyvezetői feladatait – a szerk.) Makkay János többek között arról is beszélt, milyen volt a cég életében a 2020-as év, hiszen a Kifli.hu indulása majdhogynem egybeesett a koronavírus-járvány magyarországi megjelenésével.
Makkay János (Fotó: Bánkuti András)
Beszélt arról is, ki a Kifli.hu célközönsége, a járvánnyal hogyan változott a vásárlók magatartása, valamint arról is, miként ugrott meg az oldaluk rendelésszáma egyik napról a másikra, de elmondta azt is, hogy szerinte szolgáltatásuk mekkora változást hozott az online élelmiszer-vásárlások területén. További részletek a Piac&Profitban. A magazinra itt tud előfizetni. A lap legfrissebb számában az alábbi témákról olvashatnak még:

  • Interjú Lázár Jánossal
  • Menedzserbetegségek kezelése Covid idején
  • A hazai turizmus már készül a nyitásra
  • Hogyan teljesítettek a magyar tőzsdei papírok a járvány egy éve alatt?
  • Hogyan árazták át a bankok a hiteleiket az állami hiteldömpingre reagálva?

 

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo