Bejött az átszervezés, újra nyereséges az Opel

1999 óta először lett nyereséges az Opel, amelyet 2017 közepén vett át az amerikai General Motorstól a Peugeot és a Citroën kocsikat gyártó PSA konszern. A termelés átszervezésével és az állomány leépítésével az Opel az elmúlt évben 18,3 Mrd. eurós forgalomnál 860 millió eurós nyereséggel zárt.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Opel élére a német Michael Lohscheller, a vállalat addigi pénzügyi vezetője került, aki korábban a Daimlernél, a Mitsubishinél és a VW-nél dolgozott. Az új vezérigazgató és gárdája egy év alatt 27 százalékkal csökkentette a költségeket, többek között elbocsátásokkal.

Opel Mokka

Összpontosítottak a legjövedelmezőbb értékesítési formákra: így a bérautó-flották helyett a flottakezelésre került a hangsúly és kiemeltek a magán-vásárlók, akik esetében a legmagasabb a haszonkulcs. Jelentősen csökkentették a választható felszereltségeket, ennek következtében átlagban nagyobb és jobban felszerelt autókat tudnak értékesíteni.

Az Opel európai piac részesedése az elmúlt 20 évben felére csökkent és az Unióban a pénzügyi

Még bizakodik a márka jövőjében az Opel
Egyes jelentések szerint az Opel márka az új tulajdonos, a francia PSA-konszern kocsijainak „burkát“ jelentik csak majd, míg a megmaradt német igazgató az önállóság legalább részleges megőrzését hangsúlyozta.
siker ellenére tavaly még 6.1 százalékról 5.7 százalékra mérséklődött. Európa mellett a vállalat most globális terjeszkedést tervez. Még idén visszatérnek az orosz piacra, valamint sok kisebb afrikai - és dél-amerikai országba, majd középtávon meg akarnak jelenni a kínai piacon is.

Az Opel vezetője figyelmeztetett: az e-autók elterjedése nem csak megváltoztatja a munkahelyeket, hanem sok munkahelybe kerül is majd. Ugyanakkor fenyeget a függőség az ázsiai akku-gyártóktól – ezért a kormányok támogatására van szükség az európai akkumulátor-gyártás kiépítéséhez.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo