A SEO éri meg a leginkább a kkv-k szerint

A Facebookban még mindig nagyon bíznak a magyar vállalkozások marketing területen, emellett a keresőoptimalizálást érzik még hatékonynak. A tartalom marketing még sehol nincs, pedig ez a jövő útja.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

A WebShop-Expert Kft 2014-es évet vizsgáló tanulmánya szerint, az kibertérben mozgó magyar vállalkozások többsége a SEO-ra voksol, mint leghatékonyabb marketing eszközre. (Nemrég a Google megint módosította a keresőalgoritmust.) A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.

A netes marketingeszközök közül a második helyet a fent említett kutatásban talán nem meglepő módon a social Média vitte el, azon belül is a Facebook és az Adwords. Az elégedettség vizsgálatakor a SEO 4.17 pontot kapott a Google Adwords 3,62, a remarketing 3,52, a social Media 3,28, a Facebook hirdetések 3,12-öt, a hírlevelek 3,04-et, míg a kupon 2,93-al és az afiliate (együttműködési rendszer, ahol a médiatulajdonos jutalékot kap egyeztetett feltételek mellett a hirdetőtől) 2,48-al zárták a sort.

A megkérdezett vállalkozások egyharmada nem küld hírlevelet. Ez kissé különös, figyelembe véve, hogy még mindig egy igen hatékony marketing eszköznek számít, és igazán nem nevezhető drágának. (Itt találja szakértőnk hírlevél kisokosát!)

A Facebook tarol

A közösségi oldalak vizsgálata során a felmérésben világosan látszott a Facebook sokat emlegetett egyeduralma, 80 százalék fölötti részesedéssel. Messze lemaradva 28%-al a Goggle+ a második, majd a Youtube, és a Pinterest következik, de kapott mérhető mennyiségű voksot az Instagram és a Linkedln is. Szinte az összes közösségi oldalnál megfigyelhető egy marketing szempontú növekedés a tavalyi évhez képest.

Tartalommarketing - még van hova fejlődni

A tartalommarketingben még mindig az egyedi termékleírások vezetnek. Noha a folyamatos tartalomszolgáltatás egyre fontosabbá válik, Magyarországon, még a webáruházakat üzemeltetőknek is hozzávetőlegesen a fele hajlandó ilyen jellegű marketingbe invesztálni. Az a fele, aki hajlik a többlet szolgáltatásra, blogot ír (amit lehet, hogy jobb szakértőre bízni), és bejegyzéseket tesz közzé a közösségi médiában, ám a saját készítésű videókról csak 22 százalék gondolta úgy, hogy hasznos.

YouTube-kisokos vállalkozásoknak
A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo