A holland utas az opodo.de internetes oldalán vásárolta maga és családja részére a Hamburgból Portugáliába szóló repülőjegyeket a Vueling Airlines légitársaságnál. Mivel a járatot törölték, a Harms család a Vueling Airlinestól követelte annak az 1108,88 euró összegnek a visszatérítését, amelyet e jegyek vásárlásakor az Opodonak fizetett.
A Vueling Airlines visszatérítette azt az összeget, amit az internetes cég továbbított részére, de visszautasította azt a maradék 77 eurót, amelyet az Opodo jutalékként kapott.
Az ügyben eljáró hamburgi bíróság azt kérte az uniós bíróságtól, hogy értelmezze ebben az összefüggésben a légi utasok jogairól szóló rendeletet.
Ítéletében a luxemburgi testület igenlő választ adott a kérdésre, kivéve ha e jutalékot a légi fuvarozó tudta nélkül határozták meg, amit a kérdést előterjesztő bíróságnak kell megvizsgálnia.
A rendelet ilyen módon történő értelmezése megfelel ez utóbbi rendelet célkitűzéseinek, vagyis az utasok magas szintű védelme biztosításának, miközben ezen utasok és a légi fuvarozók érdekei közötti egyensúly is biztosítva marad.