A 100 legnagyobb cég több mint fele amerikai

A száz legnagyobb vállalat több mint fele, 54 százaléka továbbra is amerikai tulajdonban van, az összesített piaci tőkeérték 61 százalékát képviselik, a második helyen Kína vállalatai vannak - derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés a piaci tőkeérték alapján rangsorolja a világ száz legnagyobb vállalatát, és vizsgálja a lista alakulását évről évre. A cégek piaci tőkeértékét régiók szerint, amerikai dollárban vették figyelembe. Az előző évhez képest a Top 100-ban szereplő kínai vállalatok száma tízről tizenkettőre, piaci tőkeértékük pedig 57 százalékkal nőtt. Az idei eredmények közül a vezető kínai vállalatok értékének erőteljes növekedése a legfigyelemreméltóbb, az óriási kínai piacra támaszkodva igyekeznek lefaragni az amerikai cégek előnyét - mondta Polacsek Csaba, a PwC Magyarország cégtársa.

A rangsor szerint a 100 legnagyobb cég piaci tőkeértéke jelentősen, 2597 milliárd dollárral nőtt, ami az egy évvel korábbi állapothoz képest 15 százalékos növekedés. A rangsorban szereplő vállalatok összesített piaci tőkeértéke a globális pénzügyi válság óta évről évre emelkedik.

Visszacsúszott a Facebook

Zúgolódnak az Amazon-dolgozók a rendőrségnek fejlesztett arcfelismerő miatt
A cég munkatársai levélben győzködik Jeff Bezost, hogy ne adja el a cég arcfelismerő technológiáját a rendőrségnek és más kormányzati szerveknek, írja a Bitport.
Az elemzésből kiderült, hogy a piaci tőkeérték abszolút növekedésében a legjobb teljesítményt az Amazon nyújtotta. A vállalat értéke 2017-hez képest 278 milliárd dollárral, 66 százalékkal nőtt. Az Amazont két kínai cég követi a rangsorban: a Tencent 224 milliárd dolláros, 82 százalékos, és az Alibaba 201 milliárd dolláros, 75 százalékos növekedéssel. Az abszolút értéken legjobb teljesítményt nyújtó következő három vállalat, a Microsoft, az Alphabet és az Apple, mindegyik amerikai - írták. Az Apple azonban piaci tőkeértékben hét éve őrzi első helyét, a második az Alphabet.

Az ágazatok között a piaci tőkeértékben a technológiai szektor immár harmadik éve megelőzi a pénzügyi szektort, míg a fogyasztási cikkek ágazata a harmadik helyen áll. Globálisan az első három helyen továbbra is technológiai cégek - az Apple, az Alphabet és a Microsoft - állnak, ezeket követi az ötödik helyen álló Tencent és a hatodik helyről idén a nyolcadikra csúszó Facebook.

Az európai cégeket érzékenyen érintette az egy évtizeddel ezelőtti pénzügyi válság, és azóta piaci tőkeértékük ingadozó. Tavaly azonban Európa folytatni tudta a közelmúltbeli fellendülést: a Top 100-ba bekerült európai vállalatok száma 22-ről 23-ra, összesített piaci tőkeértékük pedig 331 milliárd dollárra nőtt. Az elemzésben valamennyi piaci adat a Bloombergtől származik, azokat a PwC nem vetette alá független ellenőrzésnek - közölték.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo