A szorongás az új normális?

A Z generáció az eddigi legszorongóbb nemzedék, a fiatalok nagy többsége bevallottan aggódik valami miatt a mindennapok során, és legtöbbjük nem kér szakmai segítséget azok leküzdéséhez – derült ki a Kaspersky Lab új jelentéséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Z generáció, azaz a 13–23 év közötti fiatalok – akik életét az online hírek és a közösségi média uralja – csaknem fele számolt be arról, hogy jobban szorong a kinézete, mint a karrierkilátásai, a pénz, a terrorizmus vagy az iskolai, illetve online bántalmazás miatt - derült ki a Kaspersky Lab új jelentéséből.

A tanulmány feltárta, hogy ezek a szorongásos érzések vagy aggodalmak hatással lehetnek a fiatalok viselkedésére, többek között a közösségi médiához való viszonyukra is. Meglehetősen gyakori jelenség például, hogy a Z generációba tartozók a valósnál feljavítottabb, tökéletes képet próbálnak láttatni magukról. A hibátlan kinézet létrehozása érdekében a fiatalok többsége akár fél órát is rászán képei vagy videói szerkesztésére, mielőtt feltöltené azokat a közösségi média platformokra.

Kép:sxc

A tanulmány egy másik fontos megállapítása , hogy a lányok bizonytalanabbak a fiúknál, mert ők ellenkező nemű társaiknál jobban szoronganak kinézetük miatt. A Z generációs fiúkhoz viszonyítva kétszer annyi Z generációs lány számolt be arról, hogy étkezési szokásaik is megváltoztak (pl. túlevés vagy tartózkodás az evéstől) a kinézetükhöz kapcsolódó szorongásaik miatt. A fiatal lányok a közösségi médiában fellelhető testszépítő és fittnesz-vonatkozású tartalmak miatt rosszabbul érzik magukat, mint a fiatal fiúk. Továbbá a lányok azt is elmondták, hogy szorongás miatt maradtak távol egy-egy társasági eseménytől az elmúlt évben.

“8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel rád”
A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára, hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzését keltő üzenetek a leghatékonyabbak, az igények azonban folyamatosan változnak.
Még lényegesebb azonban, hogy a Z generáció nem kér segítséget azzal kapcsolatban, hogy mit tegyen szorongás esetén. A fiatalok többsége nem fordul orvoshoz tanácsért a szorongással kapcsolatos problémáinak megoldásához. Így, bár nagyon sok fiatal küzd szorongással, nem tudják, hogyan dolgozzák fel ezeket az érzéseket.

„Világszerte jelen vannak azok a globális problémák, amelyekkel a Z generáció minden tagja szembenéz, de még mindig stigmát jelent az érzéseik megosztása és a mentális egészségről való nyílt beszéd. A szorongás vagy az aggódás érzése nagyon elszigetelheti a fiatalokat, pedig az igazság az, hogy nagyon sokan küzdenek az érzéseikkel, és a dolgok igenis jobbra fordulnak. Örömmel fogunk össze a Kaspersky Labbel és folytatjuk fontos munkánkat, amelynek keretében a Z generációnak nyújtunk segítséget abban, hogy nyíljanak meg a mentális egészségüket illetően, és éljenek boldog életet. Arra bátorítunk mindenkit, hogy vállalja fel az élete azon aspektusait, amelyeket mások esetleg kritikával illetnek, vagy amelyek miatt aggódnak, és bizonyítsák be, hogy a magabiztosság és a sikeresség nem ismer határokat” – mondta Chris Martin, a The Mix vezérigazgatója.

A Kaspersky Lab és a The Mix arra buzdítja a Z generációt, hogy a barátaikkal együtt csatlakozzanak a #AndOwningIt hashtag alatti beszélgetéshez a közösségi média platformokon, és a támogatásuk kifejezéseképpen vásároljanak egy pólót.

Mire kattan a Z-generáció?
Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo