Többet költünk, de okosabban nyaralunk

2017-ben többet költöttünk nyaralásra és több időt is töltöttünk kikapcsolódással, mint egy évvel korábban. Az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési jelentéséből megállapítható, hogy a magyarok figyelnek arra, hogy ne hitelből vagy kölcsönkért pénzből menjenek vakációra.

2017-ben többet költöttünk utazásra és több időt töltöttünk pihenéssel, mint egy évvel korábban – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a KSH adataiból. A magyar lakosság körében a külföldi úticélok népszerűbbek, mint a belföldiek: tavaly a külföldi turisztikai célú utazásokra a lakosság 8,2 százalékkal többet költött, ez összesen 619,9 milliárd forint. Nemcsak külföldön, de belföldön is szeretünk kikapcsolódni, az erre a célra szánt kiadások 6,4 százalékkal emelkedtek, ami megközelítőleg 330 milliárd forint volt.

Ragaszkodunk a bevált nyaralóhelyekhez
A külföldi nyaralást tervező magyarok több mint kétharmada visszatér oda, ahol jól érezte magát, sőt még a korábbi szálláshoz is ragaszkodik – derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.
Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. A 2017 végén készített reprezentatív kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.  A kutatás a nyaralási szokásokat vizsgálta, amelyből kiderült, hogy a magyarok pénzügyi szempontból tudatosan tervezik meg a nyaralást.

A felmérés alapján elmondható, hogy a rendszeresen spóroló magyarok negyede tesz félre utazási célra, amely alacsonyabb, mint az európai átlag. Ennek hátterében a magyarok megtakarítási céljai állnak, hiszen nálunk a váratlan kiadásokra való felkészülés a legfontosabb.  Az utazási célú spórolás a 18-24 éves korosztály esetén a legmagasabb: a rendszeresen félre rakó fiatalok közel 40 százaléka emiatt is spórol.

Amellett, hogy hazánkban nem a legnépszerűbb takarékoskodási cél az utazás, a válaszadók számára fontos, hogy a nyaralás kiadásait saját anyagi helyzetüknek megfelelően kezeljék: több mint 70 százalékuk elutasítja, hogy hitelből vagy ismerősöktől kölcsönkért pénzből utazzon el. Ezen a téren a legmegfontoltabb a 25-34 éves korosztály, a fiatal felnőttek majd négyötöde vélekedik így. Az adatok alapján az is megállapítható, hogy a magyarok következetesebbek e téren, mint német, francia és finn társaik.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo