Ennyivel drágulhat jövőre a kgfb

13 biztosító tette közzé január 1-re szóló kötelező biztosítási díjait, mintegy 15 százalékkal emelkedhetnek az előző évhez képest a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai - írja a Biztosítás.hu.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A magyarországi kötelező biztosítási díjak jelentős átalakuláson mentek keresztül az összehasonlító-portálok 2004. évi megjelenése óta. Az autósok aktivitásának köszönhetően 2004 és 2011 között a díjak közel harmadukra zuhantak, 15-20 ezer forint éves megtakarítást hozva ezzel az autósoknak. A biztosítók által túlzásba vitt árverseny azonban 2010-re megbosszulta magát, a kötelező kampány eltörlésre került és a díjak erős emelkedésbe kezdtek. A Biztosítás.HU legfrissebb adatai azt mutatják, hogy az elmúlt hat évben töretlen díjemelkedés jövőre is folytatódik. Az is igaz ugyanakkor, hogy az emelkedő díjak még mindig elég messze vannak a 2004. évi induló szintjüktől (a közel 45 ezer forinttól).

Hat dolog, amit biztosan nem tudtál a kötelezőről
1991-ben még csak 7.500 Ft volt a kötelező átlagdíj és mindössze 19 milliárd forintot fizettünk a mostani 140 milliárddal szemben. Ennek ellenére a kötelező biztosítás nálunk a legolcsóbb Európában, mégis több százezer autó fut az utakon enélkül.
Mennyi lesz a kötelezőm díja?

Öt, de akár tízezer forint feletti éves emeléssel is találkozhatnak a még december 31-i biztosítási évfordulóval rendelkező autósok, ha rátekintenek jövő évi kötelező díjukra.

A közel egymillió érintett autósnak ugyanis szinte kivétel nélkül emelkedő díjakat ajánlanak novemberben biztosítóik. A díjemelkedéseket elkerülendő az autósoknak újra aktivizálniuk kell magukat. A díjak ellenőrzésére várhatóan november 3-tól kerülhet sor, ekkortól lesznek ugyanis teljes egészében elérhetőek a díj-összehasonlító kalkulátorok az online alkuszi portálokon. A biztosítóváltásra december 1-ig van idejük az autósoknak.

 Miért emelkedik a díj?

Joggal merül fel a kérdés, hogy ha a biztosítók egyszer már le tudták csökkenteni díjaikat egy egészen alacsony szintre, most mi annak az oka, hogy ismét dinamikus emelkedéssel kell az autósoknak számolniuk? A magyarázat szerint az alkatrészárak és a javítói óradíjak hihetetlen magasságokba emelkedtek az elmúlt években. Ez nyilván jelentősen megnövelte a biztosítók költségeit (18 ezer forintos javítói óradíj !!! már nem számít kiugrónak), illetve  az autók műszaki tartalmának növekedése miatt a károk átlagértéke is jelentősen megnőtt.

Versenyben az ügyfelekért 

Az idei évben a biztosítók összesített KGFB díjbevétele várhatóan meghaladja már a 170 milliárd forintot. Ez majdnem a kétszerese annak a 90 milliárdnak, melyet a kötelező díjak legalacsonyabb szintjekor realizálni tudtak a biztosítók. Ha azonban figyelembe vesszük az emelkedő kárráfordításokat és a hazai járműpark hihetetlenül dinamikus növekedését, akkor ez a díjtömeg már arányosnak mondható. A járművek száma ugyanis a 2012-es 3,2 millióról mára több mint 5 millióra emelkedett hazánkban.

Az összesített díjtömeg azonban önmagában még nem mond túl sokat. Ahhoz, hogy a szektor profitabilitását megvizsgálhassuk, szükséges a kárráfordítások ismerete is. Ez az elmúlt két évben 62% körül alakult a biztosítók átlagában. Ezt szakértők már megfelelőnek találják, vagyis a károk és a díj aránya már alkalmas arra, hogy az egyes biztosítóknak megfelelő mozgástere legyen a díjaik üzletszerzési célú mozgatására és ismét elkezdhessenek új ügyfelek után nézni azáltal, hogy egyes autósoknak már kedvezőbb díjakat ajánlanak. Ezt erősíti az is, hogy a most megjelent tarifákban ismét jelentősebb eltérések vannak az egyes biztosítók kampányra ajánlott díjai között, vagyis a díjemelkedéseket elkerülni szándékozó autósoknak mindenképp érdemes körülnézniük a piacon.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo