Eaker cikkek
A szállítmányozás egyre kevésbé a kkv-k terepe
A hazai árukereskedelem volumene 2017-ben éves szinten 3,8%-kal lehet magasabb a tavalyi eredménynél. Az import 4,4%-kos növekedése mellett az exportbővülés 3,2%-os lehet, és továbbra is a közúti szállítás dominanciája látható mind a nemzetközi, mind pedig a belföldi árukereskedelemben. A hazai szállítmányozási szektor kifejezetten koncentrált, néhány domináns szereplőnél jelenik meg a forgalom döntő hányada, és ebben nem várható változás 2018-ban sem. A szektor számára a legnagyobb kihívást a régiós szinten egyik legmagasabb üzemanyagköltség, illetve az egyre jelentősebb munkaerőhiány jelenti a következő időszakban az Euler Hermes legújabb, szállítmányozási piacot vizsgáló elemzése alapján.
Próbaper EKAER-bírság ügyben
Napi szinten érkezik ügyfélmegkeresés EKAER-bírságra vonatkozóan. Ezekben a gazdálkodók arra panaszkodnak, hogy méltánytalannak érzik az EKAER-kötelezettség megszegésére hivatkozással kiszabott bírságokat, amelyek mértéke ismétlődő ügyekben ráadásul egyre növekszik. Próbapert indítottunk a gazdálkodókat sújtó szankciók megalapozottságának vizsgálata érdekben - írja az RSM blog.
Mi lesz veled EKAER?
Az utóbbi évek egyik legjelentősebb, a gazdálkodók széles rétegét érintő új szabályrendszereként jelent meg az EKAER mint adatszolgáltatási kötelezettség. A szerdán nyilvánosságra hozott, az EU Bizottságától származó információk szerint azonban, felmerül a kérdés, hogy minden szempontból rendben van-e az EKAER kötelezettséget szabályozó jogszabály.
Nincs több gond az EKAER-rel, ha van AEO-engedélye
Az utóbbi idők legmegterhelőbb kötelezettsége és egyik legnagyobb kihívása a gazdálkodóknak az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer, közismertebb nevén az EKAER-rendszer bevezetéséhez kapcsolódó bejelentési kötelezettségek kezelése.