Bővülés cikkek
Garantiqa: további bővülés az első félévben
Folytatta bővülését az MFB Csoporthoz tartozó Garantiqa Hitelgarancia Zrt. 2019 első félévében: a társaság kezességvállalásával 961 milliárd forintnyi hitel jutott több, mint 32 ezer hazai vállalkozáshoz.
A heti nagybevásárláshoz is az internetet használjuk
Az az e-kereskedelmi iparág intenzíven bővül, mára 4,5 százalékát adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. GKI Digital mérései szerint a magyarországi internetes rendelések összértéke 2018-ban mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet. 2019 elején 3,2 millió fő vásárol rendszeresen online, ami a tavalyi évhez képest 6,5 százalékos bővülést mutat.
Az egekben járnak az online költések
Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben. 4 év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac.
A digitalizáció terjedésével figyelni kell a szabályokra
Dinamikusan fejlődik a digitális gazdaság alapját jelentő hazai IKT (információs és kommunikációs technológiák) szektor – derül ki a KSH frissen közzétett felméréséből. A további bővüléshez azonban a cégeknek meg kell felelniük a folyamatosan változó szabályozási környezetnek is – hívja fel a figyelmet az EY.
Minden határt átléptek a hitelesek
Rekordot hozott a múlt év a lakossági hitelezésben az MNB legfrissebb, 2018-as évet összegző adatai szerint. A lakáshitel és a személyi kölcsön volt a két legnépszerűbb konstrukció, ezekre összesen 1301 milliárd forint értékben kötöttek szerződést a bankokkal a lakossági ügyfelek.
Ebben az élen járunk: itthon kelt el a legtöbb új autó
Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete.
Jól mennek a vállalati hitelek
A kedvező gazdasági környezet a céges hitelezés piacára is pozitív hatással van, ami jól látható a vállalati hitelállomány folyamatos növekedéséből az év első kilenc hónapjában. A cégek elsősorban a refinanszírozott hiteleket keresik, de egyre nagyobb arányban vannak jelen a saját forrású forgóeszközhitelek is - tájékoztatott a K&H.
Integrációs terv nélkül ne vegyünk céget
Habár nincs egységes receptje a családi vállalatok körében is bevett növekedési stratégiának, a vállalatfelvásárlásnak, a K&H vállalati szakemberei tudják, mire érdemes leginkább odafigyelni. A tapasztalatok alapján a hazai cégek esetében a túlzott kockázatvállalás és az elhúzódó felvásárlási folyamat jelentheti a fő akadályt, aminek elkerülésére részletes integrációs terv készítését javasolják.
Az online vásárlás is húzza a kiskereskedelmi forgalmat
A következő hónapokban is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a bővülést a közelgő ünnepi időszak és az építőipar felfutása is segíti – mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára.