„Komolyabb közlekedési infrastruktúra fejlesztéshez állami finanszírozás szükséges, az agglomerációs közlekedés esetében azonban nem valószínű az állami szerepvállalás. A főváros pedig önállóan nem állja majd Pest megye közlekedésének fejlesztését. Ráadásul sok agglomerációs településen sem kormánypárti politikus nyert, így kicsi az esélye annak, hogy ezek a települések közlekedés-fejlesztésre kapnának állami támogatást” – mondja Balla Ákos.Az ingatlanszakértő azt tartja valószínűnek, hogy míg Budapest városközponti fejlesztése meg tud valósulni fővárosi saját forrásból vagy hitelből, a "periféria" senki földje lesz. Ez vonatkozik a kötöttpályás közlekedésre (hév, elővárosi vasút), a buszjáratokra, de az autópálya és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére is.
„A fentiek miatt pedig aki teheti, az nem fog az agglomerációból Budapestre járni dolgozni, hanem helyben keres munkát. És ha itt lakik és itt dolgozik, akkor az agglomerációban fog vásárolni és szolgáltatásokat igénybe venni. Vagyis ez átrendezheti a munkaerőpiacot, a kiskereskedelmet és a lokális szolgáltatásokat is. Véleményem szerint az agglomeráció települései fejlődni fognak és egyre nagyobb központok alakulnak majd ki” – mondja Balla Ákos.Várhatóan az agglomerációban nem csökkennek majd az ingatlanárak és magas kereslet lesz a bérlakásokra. Azoknak, akik befektetési célból keresnek ingatlant, érdemes lesz most megvizsgálni az agglomerációban rejlő lehetőségeket.