Táborban vagy a nagyinál? Hol legyen a gyerek a szünetben?

Egy hét családi nyaralás, két hét a nagyinál, három hét tábor – így telik a vakáció a gyerekek nagy részének. A legtöbb szülő 11-15 nap szabadságot vesz ki a nyári időszakban.

A férfiak és a nők más arányban veszik ki a nyári szabadságukat – ez is kiderült a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből. Míg az összes válaszadó 43 százaléka 11-15 napot tölt pihenéssel nyáron, addig a férfiak ennél jóval magasabb arányban (60%) vesznek ki ennyi szabadságot. Érdekes azonban, hogy több mint három hét távollétet a nők 45, míg a férfiak csupán 30 százaléka engedélyez magának (és engedélyez neki a cég) nyaranta. Az is sokat eláruló adat, hogy minden tizedik férfi egyáltalán nem vesz ki szabadságot, míg a nők közül senki nem válaszolt így a kérdésre.

Az iskolai vakáció bizony 10 hét, ennyi időre kell a családoknak megoldani, hogy a gyerek tartalmasan, értékesen töltse el a szünet idejét. Márpedig a családi nyaralás általában csupán 1 hét – legalábbis minden harmadik válaszadó szerint. 15 százalékuk két hetet pihen a családdal, ennél is kevesebben (8%) töltenek 3 hetet együtt. Sokan csak 1-1 napot nyaralnak együtt, hosszabb időre nem utaznak el.

A legáltalánosabb megoldás a gyerekek elhelyezésére: a nagyi. Ha tudnak velük vagy náluk nyaralni a gyerekek, az sok család számára hosszú hetekre megoldást jelent az iskolamentes hetekben. Felmérés szerint a válaszadók 44 százaléka több mint két héten át tudja gyerekeit a nagyszülőknél nyaraltatni. Minden harmadik válaszadó csupán 1, minden ötödik pedig két hetet tud megoldani ezen a módon a nyárból. Természetesen sokszor csak 1-1 napra vállalják a nagyszülők a gyerekeket, minden tizedik válaszadó csak alkalomszerűen számíthat tőlük segítségre.

A család más tagjai szintén bevonhatók a gyerekfelügyeletbe, de jellemzően ez pár egymást követő napra vonatkozik, hosszabb időre nem szoktak a gyerekekre a nagyszülőkön kívül más családtagok vigyázni.

A nyári táborok óriási segítséget jelentenek a szülőknek – persze némely

A legtöbben nyáron mennek szabadságra
A munkaerőhiány miatt a vállalatoknak figyelniük kell a szabadságok tervezésére. Célszerű a nyári időszakban legalább az időarányos szabadságot kiadniuk – figyelmeztet a Trenkwalder.
különösen felkapott tábor esetében mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk. Minden ötödik válaszadó mondta azt, hogy gyerekei több mint 2 héten át vesznek részt napközis táborokban, 1 hétre a válaszadók 57 százaléka szervezett ilyen programot gyerekének.

Az ottalvós táborok a kutatásban részt vevők 91 százalékának 1 hétre jelentenek megoldást a gyerekek nyári elhelyezésében – de minden tizedik válaszadó gyerekei több mint két hétre utaznak ottalvós táborokba.

Persze egy-egy üres nap kitöltésére remek móka a szülők munkahelyére ellátogatni, szerencsére egyre több munkahely nézi jó szemmel, ha a szülő beviszi a gyerekét a céghez, van ahol még programokat is szerveznek a szülőkkel munkába járó gyerekek számára. A válaszadók fele viszi be 1-1 napra gyerekét magával a munkahelyére, jellemzően ez alkalomszerűen történik, nem heteken át tartó programról van szó.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo