Szeretjük, ha 3in1

Magyarországon mind a kávé-, mind pedig a teafogyasztás nagy népszerűségnek örvend. A GfK Hungária ConsumerScan adatai egyértelműen ezt tükrözik. A kávépiaci versengés nagy győztesei a 2in1 és 3in1 termékek, míg a teapiacon a koffeinmentes, főként herba-, zöld- és gyümölcsteák hódítanak teret .

Véget ért a hosszú ősz, s beköszöntött a tél, amikor talán egyre többen vágyunk forró italok melegítő erejére. A GfK Hungária adatai szerint mind a kávé, mind pedig a tea igen kedvelt italnak minősül hazánkban, a tea fő szezonját a hideg téli hónapok jelentik (az első és negyedik negyedévben a forgalom 45 százalékkal magasabb a másik két negyedévnél), míg a kávé népszerűsége viszonylag kiegyenlített egész éven át.

Az Étkezési szokások felmérés eredményei azt mutatják, hogy a lakosság mintegy háromötöde (59 százalék) napi rendszerességgel fogyaszt kávét, 45 százalék pedig teát.

E tendencia a konkrét fogyasztási adatokból is kitűnik: a 2005. október és 2006. szeptember közötti vizsgált időszakban a magyar háztartások mintegy 92 százaléka vásárolt kávét, illetve kávékeveréket, a családok háromnegyedében pedig megtalálható volt valamilyen tea.

Általánosan elmondható, hogy a kávé- és teapiacon - az egyes szegmenseket tekintve - egyaránt egyfajta átrendeződés indult meg. A örőlt-pörkölt kávé tradicionális dominanciájával jellemezhető magyar kávépiacon zajló verseny nagy győztesei a 2003 óta egyre dinamikusabban fejlődő speciális instant kávék, e csoporton belül is a 2in1 és 3in1 termékek 76 százalékot is meghaladó növekedési ütemmel.

További érdekessége ezeknek az italkészítményeknek, hogy a piacon - az instant kávékeverékek mellett - egyedüli szegmensként sikerült az előző vizsgálati időszakhoz képest (3,74 százalék) több háztartásba eljutniuk, azaz növelni penetrációjukat.

Ámbár a hagyományos fekete teák még mindig a kategória mennyiségi forgalmának több mint a felét adják, részesedésük fokozatosan csökken (a vizsgált periódusban mintegy 8,2 százalékkal), mivel két szegmense - a tradicionális fekete teák és különösképpen a gyümölcsízesítésű fekete teák - mennyiségi értékesítésüket vizsgálva egyaránt visszaestek.

A herba teáknak nem sikerült jelentős számú új vásárlót megnyernie (a 2005. október-2006. szeptember közötti periódusban a 0,35 százalékkal több háztartás vásárolt herbateát), mindazonáltal ezek a vásárlók egyre többet fogyasztanak, hiszen a herba teák mennyiségi értékesítése 9,21 százalékkal haladta meg az előző időszakban mért arányt.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo