Szeretjük, ha 3in1

Magyarországon mind a kávé-, mind pedig a teafogyasztás nagy népszerűségnek örvend. A GfK Hungária ConsumerScan adatai egyértelműen ezt tükrözik. A kávépiaci versengés nagy győztesei a 2in1 és 3in1 termékek, míg a teapiacon a koffeinmentes, főként herba-, zöld- és gyümölcsteák hódítanak teret .

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Véget ért a hosszú ősz, s beköszöntött a tél, amikor talán egyre többen vágyunk forró italok melegítő erejére. A GfK Hungária adatai szerint mind a kávé, mind pedig a tea igen kedvelt italnak minősül hazánkban, a tea fő szezonját a hideg téli hónapok jelentik (az első és negyedik negyedévben a forgalom 45 százalékkal magasabb a másik két negyedévnél), míg a kávé népszerűsége viszonylag kiegyenlített egész éven át.

Az Étkezési szokások felmérés eredményei azt mutatják, hogy a lakosság mintegy háromötöde (59 százalék) napi rendszerességgel fogyaszt kávét, 45 százalék pedig teát.

E tendencia a konkrét fogyasztási adatokból is kitűnik: a 2005. október és 2006. szeptember közötti vizsgált időszakban a magyar háztartások mintegy 92 százaléka vásárolt kávét, illetve kávékeveréket, a családok háromnegyedében pedig megtalálható volt valamilyen tea.

Általánosan elmondható, hogy a kávé- és teapiacon - az egyes szegmenseket tekintve - egyaránt egyfajta átrendeződés indult meg. A örőlt-pörkölt kávé tradicionális dominanciájával jellemezhető magyar kávépiacon zajló verseny nagy győztesei a 2003 óta egyre dinamikusabban fejlődő speciális instant kávék, e csoporton belül is a 2in1 és 3in1 termékek 76 százalékot is meghaladó növekedési ütemmel.

További érdekessége ezeknek az italkészítményeknek, hogy a piacon - az instant kávékeverékek mellett - egyedüli szegmensként sikerült az előző vizsgálati időszakhoz képest (3,74 százalék) több háztartásba eljutniuk, azaz növelni penetrációjukat.

Ámbár a hagyományos fekete teák még mindig a kategória mennyiségi forgalmának több mint a felét adják, részesedésük fokozatosan csökken (a vizsgált periódusban mintegy 8,2 százalékkal), mivel két szegmense - a tradicionális fekete teák és különösképpen a gyümölcsízesítésű fekete teák - mennyiségi értékesítésüket vizsgálva egyaránt visszaestek.

A herba teáknak nem sikerült jelentős számú új vásárlót megnyernie (a 2005. október-2006. szeptember közötti periódusban a 0,35 százalékkal több háztartás vásárolt herbateát), mindazonáltal ezek a vásárlók egyre többet fogyasztanak, hiszen a herba teák mennyiségi értékesítése 9,21 százalékkal haladta meg az előző időszakban mért arányt.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo