A társaság közleményében hangsúlyozza: a vállalkozások sok esetben spóroltak a munkatársaknak és a partnereknek szánt ajándékon is, számos helyen még a szokásos prémiumokat sem utalták ki. Az internetes lapban megjelent felmérés szerint a cégek több mint 90 százaléka ötszázezer forintnál kevesebbet költ a karácsonyi partira, a legtöbben 50-100 ezer forintot szánnak erre a célra, ám az összeg nagysága szorosan összefügg az adott cég méretével is.
A kutatás szerint idén a cégek egymás közti ajándékozása is visszafogottabb. A vállalatok csupán alig több, mint egyharmada küldött ajándékot partnereinek, minden hatodik cég pedig lemondott erről a korábbi gyakorlatáról. Az esetek 80 százalékában kisebb értékű ajándékot, például bort, csokoládét, vagy tollat küldtek a megkérdezettek. Mindent összevetve a többség 200 ezer forintnál kevesebbet szánt ajándékokra és üdvözletekre - derült ki.
Részeges kollégák
A karácsonyi partik réme a kapatos kolléga, aki a túlzott mértékű alkoholfogyasztástól nem tudja hol a határ. A válaszadók saját bevallása szerint minden negyedik cégnél (ahol idén is van ilyen rendezvény) fordult már elő az elmúlt években, hogy valaki túl sok alkoholt fogyasztott és emiatt később kellemetlen helyzetbe került a munkahelyén.
A kérdőív anonim online jellegéből fakadóan nincs ok azt feltételezni, hogy ennél a szenzitív kérdésnél a válaszadók eltitkolnák az igazságot (a válaszadóknak nem kell pozitív benyomást tenniük kérdezőbiztosra, mivelhogy a kérdőív online formájából fakadóan önkitöltős). A magyarok közismerten nagy mértékű alkoholfogyasztását tekintve ez az egynegyed tulajdonképpen egészen alacsony eredménynek tekinthető.