Saját zsebből nem fizetnénk az infrastruktúrát

A hazai válaszadóknak mindössze 18 százaléka támogatná, hogy a kormány biztosítson kölcsönt a fejlettebb infrastrukturális hálózat kiépítésére, míg a külföldi tőke bevonásában a nemzetközi átlagnál (45%) is többen (57%) látnák a megoldást.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A nemzetközi átlagnak megfelelően, a magyarok fele (53%) szerint akad tennivaló a közlétesítmény-hálózatunkkal kapcsolatos szükségleteink jobb kielégítéséért. Ahogy világszerte összességében, nálunk is éppen 70 százaléknyian válaszolták, hogy a gazdaság fejlődéséhez létfontosságúak a beruházások ezen a területen. Honfitársaink többsége (55%-a) szerint nagyobb súlyt kellene fektetni a nemzeti infrastrukturális projektekre.

Kép: PP archív

Ugyanakkor a hazai válaszadóknak mindössze 18 százaléka támogatná, hogy a kormány biztosítson kölcsönt a fejlettebb infrastrukturális hálózat kiépítésére, míg a külföldi tőke bevonásában a nemzetközi átlagnál (45%) is többen (57%) látnák a megoldást. Ha kicsit lassítja is a folyamatokat, 70 százaléknyian szeretnék, ha a tervekkel kapcsolatban meghallgatnák a helyi véleményeket – derül ki az Ipsos legfrissebb felméréséből.

A konkrét területek közül a magyarok a közúthálózattal, a helyi utakkal a legkritikusabbak, mindössze 16 százaléknyian minősítik jónak (ezzel az utolsók vagyunk a mezőnyben), a vasúthálózatot a válaszadók 22 százaléka ítéli megfelelőnek – a nemzetközi átlagok 43 és 44 százalék. Az autópályák, főutak állapotával kapcsolatban már jobb – bár az átlagtól jócskán elmarad – a hazai vélekedés, 44 százaléknyian elégedettek, míg a légi közlekedés lehetőségeivel 49 százalék.

Az új építésű ingatlanokkal kapcsolatban a középmezőnyben végeztünk, a magyarok 39 százaléka szerint kielégítő az arányuk. Az árvízvédelemmel a globális átlagnál nagyobb, 42 százalékos elégedettség mutatkozik nálunk. Az energiaellátás színvonalát viszont inkább alacsonynak minősítik a hazai válaszadók, 32 százalék tartja jónak. A vízszolgáltatás, csatornázás megítélése a nemzetközi átlagot meghaladó, 63 százalékos. A szélessávúinternet-elérés 56 százalékos elégedettségnek örvend, ami a nemzetközi szinttel megegyező érték.

Megéri hátrányos helyzetű térségbe költözni?
A jellemzően hátrányos helyzetű kistérségekben letelepedő vállalkozások nagyobb pályázati kerettel és pluszpontokkal számolhatnak a nemrégiben indult pályázati ciklusban. Ez akár lökésszerűen több vállalkozást eredményezhet ezekben a szabad vállalkozási zónákban, jóllehet a nyár folyamán ennek még nem láttuk a jeleit. Talán azért sem, mert a többletkedvezmény mellett infrastrukturális hiányosságokra, alulképzett munkaerőre és logisztikai nehézségekre is számíthatnak a kiköltözők.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo