Népszerű a Tisza-tó külföldön

Egyre több román, ukrán és brit látogat el a tisza-tavi turisztikai régióba, miközben csökken a még mindig leggyakoribb német és lengyel vendégek száma - közölte Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez azt jelenti, hogy a németek és a lengyelek mellett, akik a külföldi vendégek 44 százalékát tették ki 2006-ban, immár a harmadik helyen állnak a románok, 10.5 százalékkal. Az ukrán vendégek aránya 9,4, a briteké pedig 3,2 százalékos volt.

A tendenciát jól mutatja, hogy tavaly négyszer annyi román és nyolcszor annyi ukrán látogatott a Tisza-tóhoz, mint 2001-ben. A britek esetében 10 százalékos a bővülés ebben az időszakban.

Az igazgató asszony hangsúlyozta, hogy a Tisza-tó elsősorban a belföldi turizmus kedvelt célpontja. Ezt mutatja, hogy a 65 ezer külföldivel szemben 169 ezer belföldi vendégéjszakát regisztráltak 2006-ban a tó menti szálláshelyeken.

Vagyis a vendégforgalom 72,1 százalékát a belföldiek tették ki, míg a külföldiek részesedése 27,9 százalékos volt. A szállásdíj-bevételek összege 58,1 százalékkal nőtt a régió szálláshelyein 2001. és 2006. között. Ez meghaladja a 52,2 százalékos országos átlagot.

A Tisza-tó is szerepel azon három kiemelt ingatlanfejlesztési projekt között, melyekre milliárdokat áldoz az állam.

Véleményvezér

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo