Népszerű a Tisza-tó külföldön

Egyre több román, ukrán és brit látogat el a tisza-tavi turisztikai régióba, miközben csökken a még mindig leggyakoribb német és lengyel vendégek száma - közölte Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője.

Ez azt jelenti, hogy a németek és a lengyelek mellett, akik a külföldi vendégek 44 százalékát tették ki 2006-ban, immár a harmadik helyen állnak a románok, 10.5 százalékkal. Az ukrán vendégek aránya 9,4, a briteké pedig 3,2 százalékos volt.

A tendenciát jól mutatja, hogy tavaly négyszer annyi román és nyolcszor annyi ukrán látogatott a Tisza-tóhoz, mint 2001-ben. A britek esetében 10 százalékos a bővülés ebben az időszakban.

Az igazgató asszony hangsúlyozta, hogy a Tisza-tó elsősorban a belföldi turizmus kedvelt célpontja. Ezt mutatja, hogy a 65 ezer külföldivel szemben 169 ezer belföldi vendégéjszakát regisztráltak 2006-ban a tó menti szálláshelyeken.

Vagyis a vendégforgalom 72,1 százalékát a belföldiek tették ki, míg a külföldiek részesedése 27,9 százalékos volt. A szállásdíj-bevételek összege 58,1 százalékkal nőtt a régió szálláshelyein 2001. és 2006. között. Ez meghaladja a 52,2 százalékos országos átlagot.

A Tisza-tó is szerepel azon három kiemelt ingatlanfejlesztési projekt között, melyekre milliárdokat áldoz az állam.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo