Last minute lázban égnek az irodák

Befejeződött a turisztikai főszezon, ezért érdemes egy rövid visszatekintéssel felmérni, hogy milyen nyarat hagytak hátuk mögött a hazai utazási irodák.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A legtöbb last minute utazás célállomása 2007-ben is Görögország volt, hasonlóan az előző évekhez. Néhány esetben olyan alacsonyak voltak az árak, hogy már 19 900 forintért is el lehetett jutni repülővel a görög szigetekre - mondta el Nagy Gábor a NagyUtazás.hu független utazási portál vezetője.

Az utazási cégek egymást alullicitálva igyekeztek elnyerni az utazni vágyók kegyeit, s ebbe a konkurenciaharcba olyan irodák is belekényszerültek, amelyek korábban nem vettek részt ilyen aktívan az árversenyben. Ez játszhatott szerepet abban is, hogy most jelentett csődöt a Bella Tours. Tudomásul kell venni, hogy hazánkban az az egészségtelen állapot a jellemző, hogy sokszor a last minute utakat jóval az önköltségi ár alatt értékesítik az irodák, amely hosszútávon nyilvánvalóan pénzügyi lehetetlenség.

Tulajdonképpen a szezon teljes ideje alatt könnyen lehetett találni olcsó utakat olyan úticélokra is ahova eddig csak elő- és utószezonban voltak jellemzőek az akciós árak. (Costa del Sol, Szicília, Marokkó, Mallorca, stb...). Érdekes módon idén a first minute utak a szokásosnál tovább, jellemzően július elejéig voltak a piacon, így lassan értelmét vesztette az előfoglalási akció lényege, miszerint az fizessen kevesebbet, aki előbb kifizeti az utat.

Miben különbözött az idei nyár az előző évektől?

A turisztikai szakember meglátásai szerint ez volt az az év, amikor már érezhető volt a gazdasági válság hatása az emberek pénztárcájára is. Ez egy nehezen feloldható ellentétet takar: az emberek szeretnének többet utazni, ugyanakkor anyagi lehetőségeik egyre korlátozottabbak. Ennek jeleként foghatók fel azok a panaszok is, amelyeket a magasabb minőségű utakhoz szokott utasok tettek, kifogásolva a last minute utak minőségét. Korábban nem volt jellemző ennyi negatív visszajelzés. A belföldi utak iránt viszont megnőtt a kereslet.

2007 nyara abban is újdonságot hozott, hogy szemmel láthatóan kivárnak a magyarok, s kellő tájékozódás után csak az utolsó pillanatban foglalják le az útjukat.

A csalódás éve az idei - mondta el Nagy Gábor - mert bár 2007-re, mint a "hosszú hétvégék évére" vártak az utazási irodák, "menet közben" az utasok túlköltekeztek, egy erős tavasz után egy gyenge nyár következett. Így történhetett, hogy sok iroda optimistán, túl sok férőhelyet kötött le majd ezeket csak áron alul tudta értékesíteni. Fontos lenne, hogy "hatósági árak" hiányában az utasok mégis tájékoztatva legyenek, hogy mi is egy-egy út reális ára és mikortól válik veszélyessé az a bizonyos "lásztminit" ár. A független utazási portál vezetője szerint az idei év számai óvatosságra intik az irodákat, mégis az ősztől és a jövő évtől mindenki a fellendülést várja.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo