Lakásfelújításra maradt pénze a magyarnak

Magyarország fejenként 139 eurót költött lakásfelújításra a múlt évben, és ezzel messze megelőzte a régióban a 96 euróval második helyen szereplő Csehországot, a válság ellenére enyhe növekedést mutat a lakásfelújítási piac - közölte a Masterplast.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új lakások építéséhez szükséges termékeket forgalmazó cégek 20-30 százalékos forgalomcsökkenést könyveltek el 2009-ben. Ezzel szemben a homlokzati hőszigetelő anyagot - expandált polisztirolt, köznapi nevén hungarocellt - is gyártó Masterplast csoport Magyarországon 10 százalékos forgalombővülést regisztrált.

A közlemény hivatkozik a Buildecon adataira, amelyek szerint az egy főre jutó lakás felújítási költség 2009-ben Magyarországon 139, Csehországban 96, Lengyelországban 89, Bulgáriában 55, Szlovákiában 51, Romániában 15, míg Szerbiában 7 euró volt. Ez utóbbi adat miatt szán a Masterplast kiemelt szerepet Szerbiának, amelyet megerősített azzal is, hogy oda telepítette a legutóbbi homlokzati hőszigetelő anyag gyárát.

Tavaly a szerb gyárból 4 millió, míg a román gyárból 8,7 millió euró bevétele keletkezett a csoportnak. A következő áttörést Lengyelországban várja a Masterplast. A Buildecon előrejelzése szerint itt évi 1-3 százalékkal bővülhet a hőszigetelő anyagok piaca.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo