Meglena Kuneva az Európai Unió fogyasztóvédelemért felelős biztosa örömének adott hangot, hogy megkezdte tevékenységét az európai fogyasztóvédelmi hálózat magyarországi központja.
A fogyasztóvédelemért felelős biztos felhívta a figyelmet arra, hogy az unión belüli piacnak az állampolgárok piacává kell alakulnia, hiszen az Európai Unióban a kiskereskedelem részesedése 60 százalékos. Ebben is fontos szerepük lehet a központoknak. Amennyiben nem léteznének a fogyasztói központok a piac nem kapna visszajelzéseket - tette hozzá.
Morvai György, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország igazgatója a 2006 májustól már működő intézmény keddi megnyitóján elmondta - a központ azoknak a magyar fogyasztóknak nyújt segítséget, akiknek Magyarországon vagy külföldön valamely termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos fogyasztóvédelmi igényeket nem sikerül közvetlen úton rendezni. Hozzátette, 27 országban van európai fogyasztóvédelmi központ, Bulgáriában és Romániában még nincs.
Az igazgató a sajtótájékoztató után elmondta, a központ működését részben az Európai Unió finanszírozza, évente 108 ezer euróval, amely 2006-ban a központ költségvetésének 70 százaléka volt, a költségvetés fennmaradó részét a magyar állam vállalja, a következő két évben az állam finanszírozásnak már el kell érnie az 50 százalékot. A központhoz eddig 120-130 főleg tájékoztatást kérő megkeresés érkezett, 52 esetben pedig konkrét intézkedés is történt.
Herczog László, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára megnyitón elmondta, a fogyasztóvédelemért felelős tárca adatai szerint, az állampolgárok több mint egyharmadával fordul elő fogyasztóvédelmi panaszra okot adó eset. A hatósági szerepvállalás csökkenése miatt is szükséges a békéltető testületek és civil szervezetek közreműködése, ezek működését 2007-ben 110 millió forint támogatással segíti az állam.