Kudarc az iskolai „Puszi és Pá” parkolás

Egyre több iskola előtt létesítenek „Puszi és Pá” (Kiss & Ride, K+R) parkolóhelyeket az önkormányzatok azzal az indokkal, hogy így biztonságosabban szállhatnak ki a gyerekek az iskolánál. A Levegő Munkacsoport megnézte, mennyire jól működnek ezek a parkolók. Az eredmény lesújtó, de van megoldás.

Az iskolák melletti K+R parkolóhelyeken csak annyi időre szabad megállni, ameddig a gyerek kiszáll az autóból. A Levegő Munkacsoport négy budapesti iskolánál vizsgálta meg a reggeli iskolakezdés időszakában, hogy összességében mennyire váltak be ezek a parkolók.

Az ötlet jó, de a magyar kivitelezés siralmas
Az ötlet jó, de a magyar kivitelezés siralmas
Fotó: kozlekedesbiztonsag.kti.hu
A II. kerületi Áldás utcai, valamint a XI. kerületi Ádám Jenő és Teleki Blanka általános iskola esetében nem volt elég K+R parkolóhely az érkező autók számára, így komoly torlódások alakultak ki, ami fokozott légszennyezéshez is vezetett. Bár a XIII. kerületi Hegedűs Géza általános iskola előtt elegendő K+R parkolóhely áll rendelkezésre, az egymás után megálló és újrainduló autók miatt itt is érezhetően megnőtt a levegő szennyezettsége. Tehát a K+R parkolókkal a legtöbb helyen nem sikerült megszüntetni az iskoláknál reggelente kialakuló dugókat, a légszennyezés pedig mindenütt megmaradt. Amint pedig egyéb felmérésekből ismert, ez a szennyezés a tantermekbe is bejut és onnan csak lassan távozik.

Szegő Judit, a civil szervezet projektvezetője elmondta: „Az iskoláknál kialakított K+R legkárosabb hatása az, hogy megerősíti a tévhitet, amely szerint az autóval közlekedést természetesnek kell venni. Azt a tévhitet is erősíti, hogy a szülő jót tesz a gyerekével, ha autóval viszi az iskolába. Pedig épp az ellenkezője igaz: a gyermekek fejlődését, szocializációját hátráltatja, ha autóval mennek iskolába.”

Tóth Csaba, a Levegő Munkacsoport szakpolitikai munkatársa hozzátette: „A legjobb megoldás az, ha nem autóval viszik a gyerekeket az iskolába, az iskola előtti utcaszakaszokat pedig gépjárműforgalomtól mentessé alakítják, hogy a gyerekek biztonságosan besétálhassanak az iskolába, és kevesebb légszennyezés érje őket az utcán és a tanítás alatt. Mindenekelőtt tájékoztatni kell a szülőket arról, hogy a gyermekük és társadalom is jobban jár, ha gyalog, kerékpárral, esetleg tömegközlekedéssel közelítik meg az iskolát.”

Véleményvezér

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo